ویزای تضمینی شینگن

ما بصورت تخصصی و تضمینی برای شما ویزای بلند مدت و کوتاه مدت اخذ میکنیم

ویزای تضمینی شینگن

ما بصورت تخصصی و تضمینی برای شما ویزای بلند مدت و کوتاه مدت اخذ میکنیم

ویزای شینگن یعنی چه؟ شینگن چیست ویزای شینگن چیست؟ ویزای شینگن چیست ویزا شینگن ویزای شینگن اخذ ویزا شینگن اخذ ویزای شینگن اخذ ویزای شینگن تضمینی ویزای شینگن تضمینی اخذ ویزا شینگن تضمینی اخذ ویزای بلند مدت شینگن اخذ ویزای شینگن تضمینی فوری اخذ ویزای شینگن فوری اخذ ویزای تضمینی شینگن اخذ ویزای شینگن در کمترین زمان ویزا شینگن تضمینی ویزای بلند مدت شینگن ویزای مالتیپل شینگن ویزای مالتی پل شینگن ویزای بلند مدت شینگن ویزای شینگن بلند مدت شینگن تضمینی ویزای تضمینی شینگن دریافت ویزای شینگن دریافت ویزای مالتی شینگن گرفتن ویزای شینگن نرخ ویزای شینگن هزینه اخذ ویزای شینگن نحوه گرفتن ویزای شینگن ویزای شینگن با کمترین هزینه هزینه ویزای شینگن ارزانترین روش ویزای شینگن ارزانتزین قیمت ویزای شینگن مشاوره ویزای شینگن ویزای شینگن بدون مدارک ویزای شینگن فوری اخذ ویزای 4 ساله شنگن ویزای 3 ساله شینگن ویزای 5 ساله شینگن ویزای بلند مدت ویزای بلند مدت مالتی ویزای بلند مدت مالتی پل ویزای مالتیپل ویزای مولتیپل چیست دریافت ویزای اروپا اخذ ویزای شنگن آلمان اخذ ویزای شنگن آلمان تضمینی اخذ ویزای 2 ساله المان راه های سریع گرفتن ویزا شینگن راههای اخذ ویزای شینگن ایتالیا ویزای بلند مدت فرانسه ویزای بلند مدت المان ویزای دانشجویی ویزای توریستی اخذ ویزای ایتالیا اخذ ویزا شنگن با اقامت دو ساله اخذ ویزا مولتی پل ۱ ساله اروپا اخذ ویزای کاری اروپا ویزای دوساله یونان ویزا دوساله ایتالیا ویزای دو ساله اروپا ویزای تجاری شینگن ویزای ایتالیا تضمینی اخذ ویزای پلند مدت انگلیس اخذ ویزای تضمینی آلمان اخذ ویزای تضمینی مجارستان اخذ ویزای سه ماهه شینگین اخذ ویزای مجارستان تضمینی ویزای توسعه تجاری شینگن ویزای مالتیپل آمریکا ویزای مولتیپل کانادا ویزای مالتی اروپا ویزای مالتی ویزا اروپا مالتی اعتبار پاسپورت برای شنگن اعتبارپاسپورت برای شنگن اخذ اقامت اقامت شینگن اخذ اقامت شینگن اقامت دائم شینگن اقامت دائم اروپا تضمینی اقامت اروپا با کمترین هزینه اقامت اروپا با تمکن مالی ارزانترین راه اقامت اروپا ارزانترین اخذ اقامت ارزانترین راه اقامت اقامت تضمینی اروپا اقامت اروپا ازطریق توسعه تجاری اخذ

  • ۰
  • ۰

ویزای فرانسه

ویزای فرانسه

کشور فرانسه یکی از کشورهای پهناور قاره اروپا است. این کشور در طول تاریخ همواره به فرهنگ غنی و میراث فرهنگی ارزشمندش بالیده است.اغب مردم جهان با بناهای تاریخی و منحصر به فرد این کشور آشنایی دارند. آثار معماری فرانسه یکی از جاذبه های گردشگری اصلی و مهم این کشور محسوب می شود. بناهای تاریخی فرانسه از برخی سبک های معماری معروف دنیا همچون گوتیگ، ایتالیایی و رومی الهام گرفته اند که برج ایفل و کاخ ورسای دو نمونه مشهور از آنها هستند. نقش گسترده این کشور در تاریخ ادبیات دنیا نیز با وجود شاعران و نویسندگان نامداری همچون مولیر و ویکتور هوگو به خوبی بر همگان روشن است و مردم این کشور از زبان خود به عنوان مهمترین بخش فرهنگی و هویتی کشور یاد می کنند. همچنین این کشور از سطح علمی بالایی برخوردار است و برخی از دانشگاه های آن جزو برترین مراکز علمی جهان شناخته می شوند. پایتخت کشور فرانسه، شهر بزرگ پاریس است که مرکز اصلی تجارت و فرهنگ این کشور به شمار می آید. موقعیت فرانسه از لحاظ جغرافیایی نیز مناسب است و دریای مدیترانه و خلیج بیسکای و همچنین کانال مانش، جنوب و شمال این کشور را احاطه کرده اند. به این ترتیب با توجه به آنچه گفته شد می توان نتیجه گرفت فرانسه یکی از کشورهای ایده آل برای گردشگری،تجارت،تحصیل و زندگی به شمار می آید. اما قبل از هر اقدامی برای اقامت در این کشور زیبا، تهیه ویزای فرانسه امری مهم و اساسی تلقی می شود، بنابراین برای انجام هرگونه فعالیتی در فرانسه مانند گردش، تحصیل، کار و حتی زندگی ابتدا می بایست ویزای مختص به همان فعالیت را دریافت کرد. در این مقاله در مورد انواع ویزاها و نحوه درخواست ویزا از سفارت فرانسه به همراه شرایط، مراحل،  مدارک و هزینه های مربوطه می پردازیم.

·         انواع ویزاهای فرانسه و مدت زمان اعتبار آنها

در سراسر جهان هر ساله افراد زیادی با انگیزه ها و اهداف مختلف برای اخذ ویزای فرانسه اقدام می کنند. به همین منظور این کشور مانند دیگر کشورهای جهان اقسام مختلفی از ویزا را برای متقاضیان اقامت صادر می کند. مثلا با توجه به اینکه فرانسه یکی از بهترین کشورهای اروپایی عضو پیمان شینگن محسوب می شود. ویزای شینگن این کشور که برای اهدافی همچون گردشگری، بازدید از خانواده و دوستان و ... صادر می شود، یکی از رایج ترین انواع ویزاهای فرانسه است. البته در کنار این ویزا، ویزاهای دیگری همچون ویزای تحصیلی،ویزای کاری، ویزای پزشکی، ویزای ازدواج و ویزای سرمایه گذاری فرانسه نیز از محبوبیت بالایی در میان متقاضیان مهاجرت برخوردار است. در ادامه به رایج ترین انواع ویزاهای فرانسه می پردازیم.

·         ویزای ترانزیت فرانسه

ویزای ترانزیت در واقع برای افرادی نیاز می شود که در طول سفر خود به کشورهای خارج از حوزه شینگن مجبور می شوند از خاک کشور فرانسه و  جا به جایی هواپیمایی در فرودگاه های این کشور استفاده کنند. لازم به ذکر است ویزای ترانزیت فرانسه به شما اجازه رفتن به محوطه بیرونی فرودگاه های فرانسه را نخواهد داد بلکه فقط برای تعویض پرواز و رسیدن به مقصد اصلی مورد نظر صادر می شود.

·         ویزای طولانی مدت دیدار خانواده در فرانسه (Family)

 

در واقع این نوع از ویزای فرانسه به عنوان ویزای شینگن طولانی مدت محسوب می شود که صدور آن برای متقاضیان خارجی این امکان را فراهم می آورد  تا برای مدت بیش از سه ماه و حتی تا یک سال برای بازدید از اعضای خانواده، همسر و یا فرزند خود در این کشور اقامت داشته باشند. فرد متقاضی دریافت این نوع ویزای خانوادگی شینگن، باید بعد از ورود به کشور فرانسه برای ثبت نام و دریافت مجوز اقامت (residence permit) به اداره مربوطه مراجعه نماید. به یاد داشته باشید این ویزا فقط در صورتی که عضو خانواده شما دارای ملیتی اروپایی یا فرانسوی باشد و یا به صورت قانونی ساکن کشور فرانسه باشد، به شما تعلق خواهد گرفت.

·         ویزای تحصیلی فرانسه(Etudiant)

چنانچه قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه ‌های فرانسه را دارید و یا حتی می خواهید با هدف شرکت در طرح‌ های تحصیلی مشارکتی و یا تبادل دانشجو در این کشور اقامت داشته باشید، باید برای ویزای تحصیلی فرانسه اقدام نمایید. ویزای تحصیلی فرانسه نیز یکی از انواع ویزای شینگن طولانی مدت است که با برچسب ویژه خود یعنی Etudiant دسته بندی شده است.متقاضیان برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه در قدم اول و حتی قبل از درخواست اخد ویزا، باید حداقل نمره قبولی را در آزمون زبان فرانسه که به وسیله سفارت فرانسه و دانشگاه تهران برگزار می شود، کسب نمایند. در این صورت می توانند جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه اقدام نمایند. همچنین علاوه بر قبولی در آزمون یاد شده جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور فرانسه باید دارای مدارک و شرایط خاصی باشید که عبارتند از:

ü      داشتن مدرک زبان فرانسوی

ü      شرح حالی از فعالیت ها و وضعیت تحصیلی شما

ü      مدارک نشان دهنده سوابق کاری و مهارتی شما

ü      تعیین انگیزه و هدف از اخذ اقامت فرانسه

ü      داشتن توصیه نامه از دو  استاد دانشگاهی که می خواهید در آن پذیرش شوید.

ü      مدارک نشان دهنده سوابق کاری و مهارتی

ü      مدارک تحصیلی فعلی شما

 

·         ویزای کاری فرانسه

این کشور از جمعیت بالایی برخوردار است و چندان به نیروی کار خارجی نیاز ندارد بنابراین اقدام برای ویزای کاری فرانسه تا حدودی دشوار خواهد بود. اما در صورت داشتن ویزای تحصیلی فرانسه شانس بیشتری برای پیدا کردن کار در این کشور خواهید داشت. روند دریافت ویزای کاری به این صورت است که در ابتدا باید توسط فرد یا شرکتی معتبر در کشور فرانسه، دعوتنامه کاری دریافت نمایید. البته این امر مستلزم این است که بعد از انتشار آگهی استخدام این شرکت به مدت 3 ماه در کشور فرانسه  و سپس در دیگر کشور های اتحادیه اروپا متقاضی برای این شغل پیدا نشود. در این صورت شما می توانید از آگهی استخدام این شغل که به صورت جهانی صادر شده است، استفاده نمایید و از این طریق دعوتنامه کاری دریافت کرده و برای گرفتن ویزای فرانسه اقدام کنید.شایان ذکر است این نوع از ویزای فرانسه به منظور کسب و کار در خاک این کشور در نظر گرفته شده است و با توجه به موقعیت های فرد متقاضی ( خویش‌فرما، کارمند، شغل فردی و مدت زمان اقامت)  می تواند شرایط و مشخصات مختلفی داشته باشد. برای آگاهی بیشتر از این شرایط با مشاورین ما در تماس باشید.

·         ویزای پزشکی فرانسه

نبود امکانات پیشرفته پزشکی و همچنین کمبود پزشکان متخصص برای درمان برخی از بیماری ها نظیر سرطان، در سراسر جهان موجب شده است تا خیلی از افراد برای درمان بیماری خود راهی کشورهای اروپایی پیشرفته ای نظیر فرانسه شوند. فرانسه مانند آلمان و انگلیس از جمله کشورهای اروپایی شناخته شده از لحاظ قدرت بالای پزشکی است و سالیانه بیماران زیادی از کشورمان  برای اخذ ویزای پزشکی آن اقدام می کنند. مدارکی که به منظور دریافت این نوع از ویزا مورد نیاز است عبارتند از:

ü      پاسپورت معتبر

ü      فرم درخواست بیمار برای اقامت در فرانسه به جهت  گذراندن مراحل درمانی

ü      یک قطعه عکس 4*3

ü      نام بیمارستان پذیرش کننده در فرانسه و پزشک مورد نظر به انضمام اطلاعاتی در خصوص هزینه تقریبی درمان

ü      مدارک اثبات کننده اقامت موقت در فرانسه به منظور درمان  

·         ویزای ازدواج فرانسه

برای اخذ ویزا و دریافت مجوز اقامت دائم در کشور فرانسه می توان از طریق ویزای ازدواج اقدام کرد. به همین منظور باید مدارکی جهت اثبات ازدواج با یک فرد فرانسوی و یا کسی که اقامت دائم فرانسه را داراست تهیه کرد. در صورتی که شما با یک مرد یا زن فرانسوی ازدواج کنید می توانید  در مدت زمان مشخصی مثلا 4 سال اقامت دائم و تابعیت این کشور را به دست آورید. اما دقت کنید مسئولیت تامین هزینه های زندگی دو نفر بر عهده شخص مورد نظر است و او باید توانایی اثبات این موضوع را داشته باشد. به طور مثال این شخص برای زندگی مشترک باید دارای منزل مسکونی در فرانسه باشد. لازم به ذکر است دولت فرانسه برای جلوگیری از ازدوج سوری با یک فرد فرانسوی قوانین سخت و محکمی را وضع کرده است و در صورت پی بردن به چنین مساله ای ضرر و زیان و مشکلات زیادی به دنبال آن برای افراد پیش خواهد آمد. شرایط خاصی برای ازدواج با یک تبعه فرانسوی وجود دارد. برای اطلاع بیشتر از این شرایط با مشاورین ما تماس بگیرید. 

·         ویزای توریستی فرانسه (ویزای شینگن)

همانطور که گفته شد فرانسه جاذبه های توریستی منحصر به فرد بی شماری دارد و هر سال میلیون ها نفر از سراسر جهان برای بازدید از شهرهای زیبا و مناظر بکر و شگفت انگیزش به این کشور سفر می کنند. خوشبختانه کشور فرانسه سالیان زیادی است که به عضویت پیمان شینگن در آمده است بنابراین شما به عنوان یک توریست تنها کافی است ویزای شینگن این کشور را تهیه نمایید. ویزای شینگن در دو نوع بلند مدت و کوتاه مدت صادر می شود. برای افرادی که دوستان و آشنایانشان در فرانسه زندگی می کنند  این امکان فراهم شده است تا با دریافت دعوتنامه از طرف آنها برای اخذ ویزا راحت تر اقدام نمایند و به راحتی به دیگر کشور های حوزه شینگن نیز سفر کرده و از جاذبه های تمامی این کشورها  لذت ببرند.  لازم به ذکر است اخیرا سفارت فرانسه نسبت به اخذ ویزا کمی سختگیر تر شده است. بنابراین توصیه می شود اگر اولین بار است برای ویزای شینگن خود درخواست داده اید و در حال حاضر نیز مجرد و زیر ۳۰ سال هستید، کمی با احتیاط نسبت به اخذ این ویزا اقدام نمایید. مثلا حتما  قبل از سفر به اروپا چندین سفر خارجی آسیایی داشته باشید که بتوانید به راحتی سفارت را برای ویزای شینگن توریستی توجیه کنید.

ویزای شینگن کوتاه مدت فرانسه

نوع کوتاه مدت ویزای شینگن برای مدت زمان حداکثر از ۳ ماه اعتبار خواهد داشت. دارندگان این نوع از ویزا مجاز به انجام کار در کشور فرانسه نخواهند بود و تنها می توانند به گردش و بازدید بپردازند و یا در صورت نیاز از خدمات پزشکی بیمارستان های کشور فرانسه استفاده نمایند. همچنین در صورتی که ویزای کوتاه مدت و سینگل داشته باشید فقط می توانید یک مرتبه به حوزه شنگن وارد شوید و در صورت خروج از آن کشور، دیگر با این ویزا امکان ورود به یک کشور حوزه شنگن یا خود فرانسه را نخواهید داشت. اما با ویزای شینگن مولتیپل می توانید در مدت زمان اعتبار ویزا، چندین بار به کشورهای شینگن وارد شوید. توجه کنید در ویزای مولتیپل فرانسه، ورود به حوزه شینگن بار اول باید از کشور صادر کننده ویزا یعنی فرانسه صورت بگیرد اما برای دفعات بعد مشکلی وجود نخواهد داشت.

همچنین به طور کلی برای هرگونه اقامت بیشتر از ۹۰ روز درکشور فرانسه، شما نیاز به ویزای طولانی مدت مولتی فرانسه خواهید داشت. ویزای طولانی مدت مولتی فرانسه بدون در نظر گرفتن اهداف سفر با مدت اعتبار ۳ ماه تا یک سال صادر می‌شود. بنابراین اگر به اقامت بیشتر از 3 ماه در ویزای خود نیاز دارید باید برای دریافت مجوز اقامت از سازمان prefecture اقدام نمایید.

ویزای شینگن طولانی مدت- ملی فرانسه (long-stay national visa)

ویزای  نشنال یا ملی فرانسه، ویزای شینگن نوع D محسوب می شود که ویزایی بلندمدت است و به موجب آن امکان تحصیل و یا کار در فرانسه برای شما فراهم خواهد شد. ولی با داشتن این ویزا شما فقط مجاز به سفر به خود کشور فرانسه خواهید بود.

·         ویزای سرمایه گذاری فرانسه

کشور فرانسه یکی از مقاصد مهم برای سرمایه گذاران خارجی به شمار می آید که با در نظر گرفتن یک برنامه اقتصادی بی نظیر به همراه شرایط اقامتی فوق العاده برای کارآفرینان و سرمایه داران،  توانسته است سرمایه زیادی را به سمت خود سوق دهد.در واقع قوانین ویزای سرمایه گذاری این کشور اجازه می دهد تا کارآفرینان غیر حوزه شینگن برای دریافت مجوز اقامت 10 ساله فرانسه بدون نیاز به اقامت قبلی، مهارت های زبانی  و یا  هرگونه تجربه حرفه ای، اقدام نمایند. همچنین امکان گرفتن شهروندی فرانسه پس از 3 سال اقامت دائم در این کشور میسر خواهد شد. اما نکته منفی در خصوص سرمایه گذاری در فرانسه نرخ های بالای مالیاتی این کشور است. برای اخذ این ویزا معیارهای مشخصی وجود دارد که عبارتند از:

ü      سرمایه گذار باید نسبت به هرگونه محکومیت کیفری مبرا باشد.

ü      شخص ملزم به رعایت حقوق شهروندی فرانسه است. 

ü       یک سرمایه گذار باید حداقل 10 میلیون یورو در دارایی های صنعتی یا تجاری کشور فرانسه سرمایه گذاری کند؛ که این سرمایه گذاری ممکن است شخصی و یا 30٪ از سهام یک شرکت معتبر فرانسوی باشد.لازم به ذکر است متقاضی باید به هر صورتی که ممکن است نشان دهد که صاحب حداقل 30٪ از سهام شرکت مورد نظر است و این موضوع را اثبات کند.

 

 دسته بندی ویزاها بر اساس تعداد دفعات اجازه ورود به کشور فرانسه

ویزاهای فرانسه مانند دیگر ویزاهای کشورهای اروپایی حوزه شینگن از لحاظ تعداد ورود به خاک این کشور به 3 دسته تقسیم بندی شده اند. این دسته ها عبارتند از:

·         ویزای یک بار ورود یا سینگل فرانسه : با این نوع ویزا درطی تاریخ اعتبار ویزا فقط یک بار اجازه ورود به کشور فرانسه را خواهید داشت و بعد از آن باید به کشورتان بازگردید.

·         ویزای دو بار ورود یا دابل فرانسه :با ویزای دوبار ورود فرانسه می توان در مدت اعتبار ویزا، تا دوبار وارد خاک فرانسه شد و بعد از آن به ایران بازگشت.

·         ویزای چند بار ورود یا مولتیپل فرانسه: شما با این ویزا می توانید در طول بازه زمانی فرصت داده شده چند بار از کشور خود خارج شده و وارد فرانسه شوید.

 ***سفارت***

·         گرفتن وقت سفارت فرانسه

همانطور که می دانید اولین گام برای اخذ ویزای هر کشوری گرفتن وقت سفارت آن کشور است. مرکز VFS Global در حال حاضر، وظیفه دریافت مدارک و ارجاع آن به سفارت فرانسه را خواهد داشت. برای گرفتن وقت سفارت فرانسه باید به صورت آنلاین و از طریق وب‌سایت France-Visas اقدام نمایید. برای شروع  باید یک حساب کاربری توسط گزینه My account برای خود ایجاد کنید. بعد از ورود با نام کاربریتان در صفحه اصلی وب‌سایت با 4 گزینه مجزا مواجه می شوید. این گزینه ها عبارتند از

o       Do you need a visa?  به معنی اطمینان از نیاز داشتن به گرفتن ویزا

o       Start your visa application   به معنی ساختن حساب کاربری و پر کردن فرم درخواست ویزا

o       Submit your application   به معنی تقاضای تعیین وقت سفارت فرانسه

o       Track your application به معنی پیگیری وضعیت پرونده و انجام مراحل نهایی

اما قبل از ارائه توضیحات در خصوص گزینه تقاضای تعیین وقت سفارت فرانسه، لازم است بدانید که با کلیک بر روی گزینه اول، شما وارد ابزار Visa Wizard خواهید شد. این ابزار در راقع نوعی پرسشنامه است که بعد از پر کردن آن فهرستی از مدارک و هزینه ‌ها به همراه مشخصات شما به نمایش گذاشته می شود و شما به عنوان  فرد متقاضی تعیین وقت سفارت فرانسه  باید پرینت این صفحه را نیز در پرونده خود داشته باشید. در اینجا گزینه Submit your application را جهت تعیین وقت سفارت فرانسه کلیک کرده و در مرحله بعد با انتخاب بخش قاره‌ای( Middle East ) و سپس انتخاب کشور ایران در قسمت( localization ) به صفحه بعدی که متناسب با اطلاعات متقاضیان ایرانی تنظیم شده است وارد شوید.در ادامه این پروسه باید بر روی گزینه Whom should I contact کلیک نمایید و  با ورود به صفحه بعدی با کلیک بر روی گزینه Book An Appointment نسبت به دریافت وقت سفارت فرانسه در مرکز Vfs Global  اقدام نمایید.لازم به ذکر است گزینه مشابه دیگری به منظور تعیین وقت از سفارت اصلی فرانسه در نظر گرفته شده است اما توصیه می شود برای گرفتن هر چه سریع‌تر وقت سفارت فرانسه از طریق مرکز VFS Global اقدام کنید. در ادامه برای تعیین وقت سفارت فرانسه از طریق سامانه VFS Global، باید اطلاعاتی همچون: نام کامل (نام و نام خانوادگی)، شماره پاسپورت، تاریخ تولد (روز/ ماه/ سال) ،تاریخ اعتبار پاسپورت (روز/ ماه/ سال)، ملیت، جنسیت، تاریخ عزیمت-سفر (روز/ ماه/ سال)،شماره تماس( شماره موبایل) را به زبان انگلیسی به ایمیل appointmentfrance@vfshelpline.com  ارسال نمایید.متقاضیان گرامی به خاطر داشته باشند فقط در صورتی که اطلاعات گفته شده را به صورت کاملا صحیح و بدون نقص ارسال نمایید ، می توانید ایمیلی به نام appointment confirmation letter را از طرف VfsGlobal دریافت نمایید که نشان دهنده تایید درخواست شماست و باید پرینت آن را در هنگام حضور در این مرکز داشته باشید در غیر این صورت درخواست شما ریجکت خواهد شد.

·         مدت زمان و هزینه مورد نیاز سفارت برای اخذ ویزای فرانسه

مانند دیگر ویزاهای شینگن هزینه صدور ویزای شینگن فرانسه برای کودکان زیر ۶ سال رایگان و برای گروه سنی ۶ تا ۱۲ سال هم پرداخت ۳۵ یورو  است. افراد بالغ بالای 12 سال نیز برای صدور ویزای کوتاه مدت شینگن فرانسه باید مبلغ 60 یورو و برای ویزای بلند مدت شینگن مبلغ ۹۹ یورو بپردازند. علاوه براین در ابتدای کار و به منظور بررسی مدارک از هر نفر مبلغی حدود ۲۵ یورو  توسط شرکت کارگزار سفارت دریافت می شود. گفتنی است این مبلغ در هیچ صورتی قابل استرداد نخواهد بود. با توجه به توضیحات سایت رسمی سفارت فرانسه، تنها شرکت VFS به عنوان کارگزار سفارت، صلاحیت رسیدگی به امور متقاضیان ویزا و تعیین وقت فرانسه را دارد. این شرکت با دریافت هزینه ثابت ۲۵ یورو به عنوان کارمزد، به پرونده‌ی متقاضیان ویزا رسیدگی می کند. مبلغ ۶۰ یورو نیز هزینه صدور ویزا برای هر فرد بالغ است. بنابراین برای اخذ ویزای شینگن فرانسه باید مبلغ ۸۵ یورو  (۶۰ یورو + ۲۵ یورو کارمزد شرکت واسط ) را در روز مصاحبه نقدا بپردازید.رسیدگی اولیه به پرونده شما حداقل در حدود دو هفته زمان می برد. حتی ممکن است تا تکمیل مدارک و صدور قطعی ویزا، چند هفته‌ای به این زمان اضافه شود. بنابراین بهتر است برای برنامه ریزی زمان سفرتان حداقل 21 روز تا 1 ماه بعد از  زمان مصاحبه را در نظر بگیرید تا خیالتان از تاخیر احتمالی سفارت در تایید و صدور ویزا نیز راحت باشد.

·         طریقه پر کردن فرم شینگن فرانسه

به طور کلی فرم‌ های ویزای شینگن کشورهای اروپایی، اطلاعات کاملی از متقاضیان این ویزا را مانند هویت، وضعیت تأهل، آدرس، سابقه سفر و غیره در اختیار مسئولان رسیدگی به پرونده قرار می‌دهد. برای تکمیل این فرم به مدارکی همچون شناسنامه، پاسپورت و عکس بیومتریک نیاز خواهد بود.لازم به ذکر است اطلاعات درج شده در این فرم ‌ها باید کاملا با پاسپورت شما منطبق باشد و در صورت وجود هرگونه تناقض و اشتباه در اطلاعات هویتی و فردی درج شده در این فرم‌ ها، امکان ریجکت ویزای شینگن شما وجود خواهد داشت. همچنین در انتخاب عکس بیومتریک برای درخواست ویزا دقت نمایید.این عکس باید دارای ویژگی های مشخصی باشد. شما باید توانایی شفاف سازی برنامه و هدفتان از سفر به اروپا را در قسمت کاور لتر فرم شینگن داشته باشید. توصیه می شود برای درخواست ویزای شینگن فرانسه در دانلود فرم درست و به روز شینگن این کشور دقت نمایید و آن را به صورت تایپ شده تهیه نمایید.

·         مدارک لازم برای دریافت ویزای فرانسه

شما در زمان حضور در مرکز VFS و یا سفارت فرانسه باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید. لازم به ذکر است برای جلوگیری از ریجکت شدن احتمالی درخواست ویزایتان باید قبل از حضور در وقت مصاحبه، از تکمیل بودن و دقیق بودن کلیه مدارک خود مطمئن باشید.

ü      پرینت نامه تایید تعیین وقت سفارت

ü      فرم تکمیل شده درخواست ویزا (اپلیکیشن فرم) به همراه تاریخ و امضا

ü      ۲ عدد عکس بیومتریک قطع گذرنامه

ü      پاسپورت با حداقل ۳ ماه اعتبار از زمان برگشت از فرانسه و حداقل دو صفحه خالی

ü      شناسنامه با فتوکپی از تمام صفحات

ü      شرح کامل کتبی از اهداف سفر

ü      رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما

ü      بیمه مسافرتی با حداقل ۳۰۰۰۰ یورو خدمات برای مدت زمان درخواست ویزا

ü      اسناد و مدارک اسکان نظیر رزرو هتل و یا دعوتنامه برای کل مدت ویزا

ü      پرینت بانکی، حساب پس انداز، فیش حقوقی، جواز، رسید مالیاتی، سند ملکی و دیگر اسناد تمکن مالی

ü      دارا بودن نوعی از گواهی همچون گواهی شغلی، کارت بازنشستگی، جواز کسب و کار  و یا گواهی تحصیلی

ü      رسید اصلی پرداخت هزینه خدمات سفارت فرانسه

ü      به همراه داشتن رضایت نامه محضری از همسر در صورت نیاز

ü      کپی ویزاهای قبلی و همچنین پاسپورت قبلی در صورت موجود بودن

ü      اگر بیمه تامین اجتماعی دارید حتما آن را ترجمه کنید. بیمه تامین اجتماعی نشانه سابقه شما در ایران است و می تواند برای اثبات وابستگی شما به کشور زادگاهتان کمک کند.

علاوه بر این تمامی مدارک لازم برای درخواست ویزا به جز مدارک بانکی لاتین و  اطلاعات مربوط به رزرو هتل و پرواز و بیمه مسافری باید از ترجمه رسمی برخوردار باشند.

·         آدرس سفارت و شرکت کارگزار فرانسه

با توجه به اطلاعات درج شده در سایت سفارت فرانسه، افراد متقاضی می‌توانند در صورت عدم موفقیت در استفاده از خدمات کارگزاری سفارت فرانسه (مرکز  VFS فرانسه) و  یا در صورت تمایل درخواست خود را  به طور مستقیم در روزهای دوشنبه از ساعت ۸٫۳۰ تا ۱۱:۳۰ به بخش ویزای شنگن سفارت ارائه دهند. به همین منظور تعیین وقت سفارت فرانسه توسط آدرس ایمیل visas.teheran@diplomatie.gouv.fr قبل از حضور در محل سفارت، الزامی خواهد بود.

ü      آدرس سفارت فرانسه : خیابان نوفل لوشاتو، شماره ۶۴-۶۶

ü      تلفن سفارت: ۶۴۰۹۴۰۰۰ ۔ (۰۲۱)

ü      نمابر سفارت: ۳-۶۴۰۹۴۰۹۲

ü      آدرس ایمیل: visas.teheran@diplomatie.gouv.fr

این سفارت از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۰:۰۰ به امور متقاضیان مهاجرت رسیدگی می‌کند. علاوه براین متقاضیان ایرانی می‌توانند در روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۲ برای دریافت ویزای خود اقدام کنند.

آدرس و اطلاعات مربوط به شرکت کارگزار سفارت فرانسه (VFS global)

 درحال حاضر کلیه خدمات مربوط به اخذ ویزای فرانسه مانند تعیین وقت سفارت فرانسه، خدمات مهاجرت و ویزای فرانسه در مرکز Vfs Global که به عنوان شرکت کارگزاری معتبر و تایید شده سفارت فرانسه برگزیده شده است به متقاضیان گرامی ارائه می شود.

آدرس مرکز وی اف اس گلوبال سفارت فرانسه:  تهران، خیابان موسوی(گلستان پنجم)، میدان هروی، طبقه چهارم هروی سنتر تهران

تلفن‌ پشتیبانی: ۲۱۲۷۶۷۴۰۰۰   آدرس ایمیل: info.franceiran@vfshelpline.com 

ساعات کاری این مرکز  به استثنای روزهای جمعه و شنبه همه روزه از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۷:۰۰ می باشد. بعد از مشخص شدن آنلاین وقت سفارت فرانسه ، متقاضیان خدمات گوناگون سفارت می‌توانند برای انجام اموری نظیر مصاحبه، انگشت نگاری و ارائه مدارک از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۵:۰۰ و همچنین  به منظور تحویل پاسپورت نیز از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ به این مرکز مراجعه نمایند.

·         نکاتی در خصوص روز رفتن به سفارت فرانسه

·         در روز مصاحبه ارائه پرینت نامه تایید وقت سفارت به بخش پذیرش مرکز VFS Global تهران و یا سفارت فرانسه لازم خواهد بود.

·         حضور در محل سفارت و یا مرکز VFS فرانسه در حدود یک ساعت قبل از وقت مصاحبه توصیه می شود. چرا که در این صورت می توانید تمامی مراحل روند پذیرش همچون انگشت‌ نگاری، ارائه مدارک ویزا ، اطلاعات بیومتریک و همچنین مصاحبه را به خوبی و با خونسردی کامل به انجام برسانید.

·         در روز رفتن به سفارت فرانسه از به همراه داشتن دوربین عکاسی و یا فیلم برداری خودداری نمایید.

·         حضور شخص متقاضی ویزا در روز مصاحبه الزامی است و با  مشخص شدن وقت سفارت فرانسه توسط مرکز کارگزار، دیگر امکان کنسل کردن و تغییر زمان آن وجود نخواهد داشت زیرا در این صورت  باید از ابتدا برای ویزا اقدام نمود. البته کودکان زیر 12 سال نیازی به حضور در سفارت نخواهند داشت.

·         صداقت در گفتار و اثبات واقعی بودن تمامی مدارک ارائه شده برای اخذ ویزا  بر روی تصمیم گیری نهایی مسئولان کنسولگری تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

 

   

 

 

 


  • ۹۸/۰۴/۲۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی