ویزای تضمینی شینگن

ما بصورت تخصصی و تضمینی برای شما ویزای بلند مدت و کوتاه مدت اخذ میکنیم

ویزای تضمینی شینگن

ما بصورت تخصصی و تضمینی برای شما ویزای بلند مدت و کوتاه مدت اخذ میکنیم

ویزای شینگن یعنی چه؟ شینگن چیست ویزای شینگن چیست؟ ویزای شینگن چیست ویزا شینگن ویزای شینگن اخذ ویزا شینگن اخذ ویزای شینگن اخذ ویزای شینگن تضمینی ویزای شینگن تضمینی اخذ ویزا شینگن تضمینی اخذ ویزای بلند مدت شینگن اخذ ویزای شینگن تضمینی فوری اخذ ویزای شینگن فوری اخذ ویزای تضمینی شینگن اخذ ویزای شینگن در کمترین زمان ویزا شینگن تضمینی ویزای بلند مدت شینگن ویزای مالتیپل شینگن ویزای مالتی پل شینگن ویزای بلند مدت شینگن ویزای شینگن بلند مدت شینگن تضمینی ویزای تضمینی شینگن دریافت ویزای شینگن دریافت ویزای مالتی شینگن گرفتن ویزای شینگن نرخ ویزای شینگن هزینه اخذ ویزای شینگن نحوه گرفتن ویزای شینگن ویزای شینگن با کمترین هزینه هزینه ویزای شینگن ارزانترین روش ویزای شینگن ارزانتزین قیمت ویزای شینگن مشاوره ویزای شینگن ویزای شینگن بدون مدارک ویزای شینگن فوری اخذ ویزای 4 ساله شنگن ویزای 3 ساله شینگن ویزای 5 ساله شینگن ویزای بلند مدت ویزای بلند مدت مالتی ویزای بلند مدت مالتی پل ویزای مالتیپل ویزای مولتیپل چیست دریافت ویزای اروپا اخذ ویزای شنگن آلمان اخذ ویزای شنگن آلمان تضمینی اخذ ویزای 2 ساله المان راه های سریع گرفتن ویزا شینگن راههای اخذ ویزای شینگن ایتالیا ویزای بلند مدت فرانسه ویزای بلند مدت المان ویزای دانشجویی ویزای توریستی اخذ ویزای ایتالیا اخذ ویزا شنگن با اقامت دو ساله اخذ ویزا مولتی پل ۱ ساله اروپا اخذ ویزای کاری اروپا ویزای دوساله یونان ویزا دوساله ایتالیا ویزای دو ساله اروپا ویزای تجاری شینگن ویزای ایتالیا تضمینی اخذ ویزای پلند مدت انگلیس اخذ ویزای تضمینی آلمان اخذ ویزای تضمینی مجارستان اخذ ویزای سه ماهه شینگین اخذ ویزای مجارستان تضمینی ویزای توسعه تجاری شینگن ویزای مالتیپل آمریکا ویزای مولتیپل کانادا ویزای مالتی اروپا ویزای مالتی ویزا اروپا مالتی اعتبار پاسپورت برای شنگن اعتبارپاسپورت برای شنگن اخذ اقامت اقامت شینگن اخذ اقامت شینگن اقامت دائم شینگن اقامت دائم اروپا تضمینی اقامت اروپا با کمترین هزینه اقامت اروپا با تمکن مالی ارزانترین راه اقامت اروپا ارزانترین اخذ اقامت ارزانترین راه اقامت اقامت تضمینی اروپا اقامت اروپا ازطریق توسعه تجاری اخذ

  • ۰
  • ۰

بدون شک کشور آلمان یکی از ایده آل ترین کشورهای اروپایی عضو پیمان شینگن برای مسافرت کوتاه مدت و یا بلند مدت است. آلمان در سراسر جهان از لحاظ جذب توریست کشور موفقی محسوب می شود و تنوع مکان های دیدنی آن از مناظر طبیعی شگفت انگیز تا موسیقی و هنر در شهرهای معروفی همچون برلین برای گردشگران خارجی زیادی خاطرات به یادماندنی رقم زده است. از طرفی این کشور در حوزه های دانش، صنعت و اقتصاد نیز کشوری پیشتاز به شمار می آید. عوامل زیادی برای سفر به این کشور وجود دارد اما با هر هدفی که قصد سفر به این کشور را داشته باشید، حتما نیازمند دریافت ویزا از سفارت این کشور در ایران خواهید بود. به بیان دیگر یکی از اقدامات اولیه و بسیار مهم برای سفر به آلمان دریافت ویزای آلمان است.

ویزای آلمان به دو دسته ویزای شینگن آلمان و ویزای نشنال آلمان تقسیم می شود. افرادی که ویزای آلمان را اخذ میکنند اگر ویزای شینگن باشد می توانند به تمام کشورهای عضو پیمان شینگن سفر کنند ولی اگر ویزای نشنال داشته باشند فقط می توانند به کشور کشور آلمان سفر کنند و این به صلاحدید کنسول است که به چه افرادی ویزای شینگن بدهد به چه کسانی ویزای نشنال.

 بنابراین اگر در حال برنامه‌ریزی برای بازدید و گردش، ادامه تحصیل، کسب‌وکار و یا اقامت همیشگی در آلمان هستید، باید برای ویزای این کشور درخواست دهید. نظر به این که آلمان از کشورهای عضو پیمان شینگن است، به منظور روان سازی فرآیند اخد ویزا برای متقاضیان، مراحل اولیه همچون جمع‌آوری مدارک، ثبت اطلاعات و مصاحبه را به سفارت کشور خود در کشورهای مبدا سپرده است. مسلما تصمیم‌ نهایی در مورد تایید یا عدم تایید درخواست شما برای ویزای شینگن آلمان از جانب سفارت این کشور اخذ خواهد شد.

ویزای آلمان

برای دریافت فرم ویزا آلمان به صفحه زیر مراجعه کنید.

·         انواع ویزاهای آلمان

برای اخد ویزای آلمان چند نوع درخواست قابل ثبت است  و به همین خاطر نمی توان دسته بندی مشخص و ثابتی را برای انواع ویزاها در نظر گرفت چرا که از معیارهای مختلفی برای دسته بندی آنها استفاده می شود. برای مثال یک نوع دسته بندی ویزاها بر اساس بازه زمانی اعتبار ویزاست که به بخش های ترانزیتی، کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم بندی می شود. اما در طرف دیگر می توان انواع ویزاها را با توجه به هدف سفر که می تواند تحصیل، بازدید از بستگان،گردش و تفریح ، ماموریت کاری، حضور در کنگره و سمینار ، شرکت در مسابقه ‌های ورزشی و غیره باشد تقسیم بندی کرد. نوع سوم این دسته بندی نیز مربوط به تعداد ورود و خروج از کشور خواهد بود که بر مبنای آن انواع ویزاها به سه دسته یک بار ورود(سینگل)، دو بار ورود(دابل) و چند بار ورود(مولتیپل) تقسیم می شوند. هر یک از دسته بندی های ذکر شده در بالا ، جزئیات مربوط به خود را دارند که در ادامه به بررسی این جزئیات می پردازیم و همچنین در رابطه با اقامت دائم در آلمان نیز توضیحاتی خواهیم داد.

دسته بندی اول: ( بر اساس مدت اعتبار ویزا)

·         ویزای ترانزیت آلمان

یکی از کوتاه ترین و درعین حال ساده ترین نوع ویزای آلمان، ویزای ترانزیت است که البته فقط محدود به تردد در فرودگاه ها و مناطقی در اطراف آن‌ که قبلا مشخص شده اند می شود. این نوع ویزای آلمان فقط برای افرادی کاربرد دارد که در حال سفر به کشوری دیگر هستند و باید در طول سفر اصلی خود به ‌اجبار در فرودگاه  این کشور نیز توقفی داشته باشند. البته چنانچه دارای گرین کارت و یا روادید معتبر کشورهای ژاپن، کانادا، انگلیس و آمریکا  هستید به منظور تردد نیازی به دریافت ویزای نوع ترانزیت نخواهید داشت. همچنین افرادی که دارای روادید سیاسی هستند و یا از بستگان اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا به شمار می آیند نیازی به این ویزا نخواهند داشت.

·         ویزای شینگن آلمان برای اقامت در بازه زمانی سه ماهه

همانطور که می دانید آلمان یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن است بنابراین چنانچه به دلایل مختلفی از جمله گردشگری، بازدید از انواع نمایشگاه ‌ها و سفر پژوهشی قصد سفر به کشورهای حوزه شینگن را دارید و مقصد اصلی شما نیز کشور آلمان است و می خواهید در یک بازه زمانی سه ماهه اجازه ورود به این کشور را داشته باشید، در این صورت باید ویزای شینگن آلمان را تهیه نمایید. به این ترتیب آن دسته از متقاضیانی که می خواهند از یک ساعت تا سه ماه در کشور آلمان تردد داشته باشند ملزم به دریافت ویزای شینگن آلمان خواهند بود. اما برای اقامت بیشتر از سه ماه در این کشور باید به نوع دیگری از ویزای آلمان فکر کنید.

·         ویزای آلمان برای اقامت های  بیشتر از سه ماه

ممکن است به خاطر شرایط ویژه ای همچون تجارت و یا گذراندن دوره های آموزشی و پژوهشی به اقامت بیشتر از سه ماه در آلمان نیاز داشته باشید. گفتنی است تنها ساکنان تعدادی از کشورها هستند که می‌توانند بدون ویزای آلمان برای مدت بیش از سه ماه در این کشور اقامت کنند و ایران در لیست این کشورها قرار ندارد. بنابراین در صورتی که قصد دارید بیش از سه ماه در آلمان اقامت داشته باشید، قوانین این کشور شما را ملزم خواهد کرد تا در کنار دریافت ویزای آلمان، مجوز اقامت بیش از سه ماه را نیز به سفارت این کشور درخواست دهید.

·         اقامت میان مدت با  بلوکارت کشور آلمان

با کاهش شدید نیروی کار در سال ۲۰۰۷ ، اتحادیه اروپا درصدد انجام راه و روشی برای حل این مشکل برآمد. صدور بلوکارت یا  همان کارت آبی نیز یکی از راه حل های اجرا شده در  این زمینه محسوب می شد که به عقیده برخی ها از گرین کارت کشور آمریکا الهام گرفته بود. این کارت در واقع  به متخصصان و نیروی کار غیراروپایی اجازه می دهد تا در بسیاری از کشورهای اروپایی اقامت میان ‌مدت داشته باشند. همانطور که می دانید کشور آلمان از دیرباز به غول صنعتی اتحادیه اروپا مشهور است بنابراین به ‌طور گسترده ای از این طرح پشتیبانی می کند و از طرفی آن را به  عنوان یک راه حل مناسب به متقاضیان ویزای خود  ارائه کرده است. در حال حاضر نیز بلوکارت به نیروهای کارحرفه‌ای غیراروپایی این امکان را خواهد داد تا به همراه خانواده خود برای کار به خیلی از کشورهای اروپایی همچون آلمان مهاجرت کنند. این نوع مجوز اقامت در کشور آلمان شرایط مناسبی  را در اختیار مهاجران متخصص و همسرانشان قرار داده است.

·         اقدامات لازم برای دریافت کارت آبی کشور آلمان

مراحل مشخصی برای دریافت کارت آبی کشور آلمان وجود دارد و یکی از الزامات دریافت این کارت نیز مربوط یه مدرک تحصیلی شماست. در واقع شما به مدرک تحصیلی معتبری نیاز خواهید داشت تا بعد از ارزشیابی توسط کشور آلمان مورد تائید قرار گیرد. علاوه بر داشتن یک مدرک تحصیلی معتبر شما به یک قرارداد کاری با حداقل دستمزد سالیانه تعیین ‌شده در حدود ۴۷۰۰۰ یورو نیاز خواهید داشت. شایان ذکر است برای مشاغل و حرفه های خاص که با بحران نیروی کار بیشتری رو به رو هستند، سخت گیری های اعمال شده در قوانین صدور بلوکارت کاهش یافته و حداقل درآمد برای یک سال ۳۸۰۰۰ یورو اعلام شده است. برخی از زمینه‌ های کاری موجود در این لیست به حوزه های علوم پزشکی، رشته‌های مهندسی گوناگون، دانش‌آموختگان رشته ریاضی و علوم رایانه مربوط می شود. به این ترتیب متقاضیان واجد شرایط می توانند ویزای آلمان را برای مدت‌زمان شش ماهه درخواست داده و در این مدت به دنبال حرفه ای مناسب با حداقل ‌های ذکر شده در بالا باشند. لازم به ذکر است برای دریافت کارت آبی تسلط کافی به زبان انگلیسی و یا آلمانی نیاز خواهد بود، همچنین گرچه شرایط سنی خاصی تعیین نشده است ولی با این وجود بهتر است سن شما کمتر از 40 سال باشد. سوابق کاری خوب در زمینه‌ کاریتان نیز در دریافت هر چه راحت تر بلوکارت آلمان موثر خواهد بود.

دسته بندی دوم: ( بر اساس اهداف سفر)

·         ویزای توریستی آلمان

درخواست صدور ویزای توریستی آلمان به علت جاذبه های طبیعی و فرهنگی بی شمار آن زیاد است ، همچنین این کشور یکی از برگزار کنندگان اصلی انواع مسابقات ورزشی و نمایشگاه های مختلف در جهان محسوب می شود. به منظور اخد ویزای توریستی آلمان کافی است مدارک معمولی مورد نیاز برای ویزای شینگن آلمان را به سفارت ارائه دهید. اما اگر هدفتان بازدید از نمایشگاه و یا شرکت در یک فعالیت اقتصادی و تجاری است لازم است سندهای مربوط به این اهداف را نیز در اختیار سفارت آلمان قرار دهید. همچنین والدین دانشجویان غیر تابعه آلمانی ساکن این کشور، برای بازدید از فرزندشان می بایست مدارک کامل شناسایی خانواده، محل اقامت و دیگر موارد مورد نیاز را تهیه نمایند.

·         ویزای تحصیلی آلمان

آلمان یکی از کشورهای پیشرفته دنیا در زمینه های مختلف علمی و مهندسی است و هر سال بیش از200 هزار متقاضی برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان اقدام می کنند و از این حیث می توان گفت یکی از بیشترین صدور ویزای آلمان مربوط به ادامه تحصیل در این کشور می شود. دانشجویان ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و هرساله تعداد زیادی از آنها به منظور ادامه تحصیل درخواست صدور ویزای تحصیلی این کشور را در سامانه مربوطه به ثبت می رسانند. بیشترین درخواست این نوع ویزا در آلمان نیز مربوط به دانشگاه های برلین و مونیخ در رشته های مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران و مهندسی معماری می باشد. برای ادامه تحصیل دانشجویان علوم پایه به ویژه در رشته های فیزیک و اپتیک نیز ویزای تحصیلی موسسه ماکس پلانک آمان معروف است.اما برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان اولین و مهم ترین گام، در دست داشتن پذیرش از یکی از دانشگاه های معتبر این کشور در هنگام وقت مصاحبه سفارت است. از دیگر مدارک مهم لازم نیز ارائه سند و مدرک برای اثبات توان مالی دانشجوی متقاضی است.  همچنین برای ادامه تحصیل در مراکز آموزش عالی کشور آلمان تسلط به زبان آلمانی و داشتن مدرکی دال بر قبولی در کنکور و یا فارغ‌التحصیلی از دانشگاه ‌های ایران لازم خواهد بود. پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی آلمان تقریبا حدود یک سال طول خواهد کشید بنابراین اقدامات مربوط به آن را حتماً به ‌موقع انجام دهید.

·         ویزای کاری آلمان

همانطور که قبلا نیز به آن اشاره شد کشور آلمان با کمبود نیروی کار مواجه است و به همین دلیل در جذب متخصصان غیر تابعه آلمان بسیار فعال است و برای محقق کردن اهداف خود از صدور ویزای کاری استفاده می کند. اما اخیرا افزایش مهاجرت های غیر قانونی به این کشور منجر شده است تا مدارک مربوط به ویزای کاری متقاضیان را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهد. بنابراین اگر قصد دریافت این نوع از مجوز اقامت آلمان را دارید، باید توانایی ارائه سند محکم و معتبری از تایید شما توسط یک کارفرمای ساکن در آلمان را داشته باشید. در واقع در این سند، کارفرما  کلیه ضمانت های لازم در مورد متقاضی ویزای کاری آلمان را ضمانت خواهد کرد.

·         ویزای پزشکی آلمان

هر ساله هزاران بیمار در سراسر جهان به خاطر وجود متخصصان پزشکی توانمند ، بیمارستان های مجهز و آزمایشگاه های پیشرفته در کشور آلمان برای دریافت ویزای پزشکی و درمان در این کشور درخواست می دهند. قوانین تصویب شده در جهت سرعت بخشیدن به صدور ویزای پزشکی آلمان، به بیماران کمک کرده است تا این نوع ویزا را ظرف مدت پنج روز دریافت نمایند. از ملزومات صدور ویزای پزشکی آلمان می توان به ارائه مدارک پزشکی بیمار و همچنین نامه پذیرش مرکز پزشکی مستقر در آلمان اشاره کرد.

·         ویزای ازدواج آلمان

یکی از انواع روش های صدور ویزای آلمان درخواست ویزای ازدواج به سفارت این کشور است، فرد متقاضی غیر آلمانی می تواند با ارائه سندهای معتبر و مرتبط با  رابطه واقعی اش با فرد ساکن کشور آلمان برای صدور این ویزا اقدام نماید. به بیان دیگر یک تبعه غیر آلمانی نمی تواند با ویزای توریستی وارد آلمان شود و بعد در آنجا ازدواج نماید.از جمله نیازهای دیگر این درخواست مدرکی معتبر برای اثبات توانایی مالی فرد متقاضی است.

اقامت دائم کشور آلمان

آمارهای مهاجرتی کشور آلمان نشان می دهد مسیر گرفتن ویزای آلمان برای شش ماه و سپس دریافت بلو کارت این کشور، یکی از بهترین راه های صدور مجوز اقامت دائم برای افراد است. چرا که بر همین اساس یک متقاضی ویزای آلمان که دارنده کارت آبی نیز می باشد می‌تواند بعد از گذراندن ۳۳ ماه در این کشور و یا در شرایط بهتر با داشتن مدرک زبان سطح B1 بعد از ۲۱ ماه، اقامت دائم کشور آلمان را دریافت نماید. مجوز اقامت دائم کشور آلمان به شما این اجازه را خواهد داد تا به طور نامحدود در این کشور بمانید اما با این وجود برخی از حقوق شهروندان آلمانی نظیر حق رای را نخواهید داشت. برای یکسان شدن حقوق و وضعیت قانونی شما با یک شهروند آلمانی باید بعد از سپری شدن 8 سال از اقامتتان برای دریافت تابعیت این کشور درخواست دهید.

دسته بندی سوم: ( بر اساس تعداد ورود و خروج از کشور)

طبق قانون و مقررات تصویب شده در آلمان سفارت این کشور بر مبنای تعداد مراجعات متقاضیان ویزا و ورودشان به خاک آلمان ویزا صادر می کند. بر این اساس 3 نوع ویزا  با نام های ویزای یک بار ورود (سینگل)، ویزای دو بار ورود (دابل) و ویزای چندبار ورود برای سفر به آلمان صادر خواهد شد. در واقع هر کدام از این ویزاها مشخص کننده وضعیت کنونی فرد برای ورود به خاک کشور آلمان هستند. به عنوان مثال به فردی با ویزای سینگل تنها یک بار اجازه ورود به کشور آلمان از محدوده ی فرودگاه ها یا ایستگاه های قطار بین المللی داده می شود. ویزاهای دابل و مولتیپل را نیز می توان با استفاده از همین تعریف قبلی تفسیر نمود.این دسته بندی به تنهایی می تواند بر روی مدت زمان اقامت افراد در این کشور نیز تاثیرگذار باشد. مثلا یک تاجر و یا فعال اقتصادی که با هدف اقامت طولانی مدت وارد کشور آلمان می شود قطعا نمی خواهد از لحاظ تردد به این کشور و دیگر کشورهای اروپایی با مشکل روبه رو شود بنابراین ویزای سینگل و دابل گزینه مناسبی برای وی به شمار نمی آید. بلکه باید برای ویزای مولتیپل این کشور اقدام نماید.

 

اینجا به بعد مربوط به فرم ویزا

·         مراحل دریافت وقت ویزای آلمان

ویزا متریک چیست: شرکت کارگزار سفارت آلمان جهت تسریع در فرآیند خدمت رسانی به متقاضیان

همانطور که در مباحث قبلی ویزاها نیز به آن اشاره شد در کنار تکمیل فرم درخواست و آماده‌سازی مدارک، بخش اصلی و مهم در مراحل اخذ ویزای آلمان تعیین وقت مصاحبه در سفارت است. به همین منظور سفارت آلمان نیز در تسریع روند صدور ویزا از طریق شرکت ویزا متریک فرآیند تعیین وقت مصاحبه را به طور آنلاین به متقاضیان ارائه کرده است.فرآیند بدین صورت است که ابتدا مبلغ ۱۹۰ هزار تومان را به حساب ویزا متریک واریز میکنید و بعد از گذشت ۲۴ ساعت از طریق سایت ویزامتریک میتوانید نسبت به اخذ وقت اقدام نمایید. در نظر داشته باشید مبلغ فوق زمانی که به ویزا متریک مراجعه میکنید به شما عودت داده می شود.

 

 هزینه و مدت زمان لازم جهت اخذ ویزای آلمان 

هزینه ویزای شینگن آلمان (ویزای کوتاه مدت شینگن) برای افراد زیر 6 سال رایگان، برای افراد بین 6 تا 12 سال، 35 یورو و برای افراد بالاتر از 12 سال نیز 60 یورو می باشد. لازم به ذکر است علاوه بر هزینه‌ گفته شده در بالا باید مبلغی به اندازه ۱۹ یورو را نیز به عنوان کارمزد به کارگزار مربوطه بپردازید. برای درخواست ویزاهای بلند مدت کشور آلمان نیز لازم است برای افراد زیر 18 سال مبلغ 30یورو و بالای 18 سال مبلغ شصت یورو پرداخت گردد. مبلغ ذکر شده باید به صورت نقدی فقط یورو پرداخت شود. برای صدور ویزای آلمان به طور میانگین سه ماه زمان لازم است و بنابراین بهتر است حداقل سه ماه قبل از  برنامه سفرخود، درخواست ویزا را در سامانه سفارت آلمان ثبت نمایید.

·         تمدید ویزای آلمان

اگر می خواهید بیشتر از مدت اعتبار ویزای خود در کشور آلمان اقامت داشته باشید، لازم است بعد از پایان اعتبار آن، مجددا ویزای خود را تمدید نمایید. فرآیند تمدید ویزا به سادگی امکان پذیر است و فقط کافی است مدارک لازم جهت توجیه کنسولگری برای ماندن خود در آلمان را به مسئولین مربوطه ارائه دهید. در مراحل بعدی تمدید هر یک از ویزاهای آلمان به جز درخواست اولیه ، آپلود مدارک و پرداخت هزینه ی تمدید ویزا لازم خواهد بود.

·         مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای آلمان

به منظور اخذ ویزای آلمان پیش از مراجعه حضوری به سفارت ابتدا لازم است لیست مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا به دقت بررسی شود و تمامی نواقص احتمالی آن برطرف گردد. به طور کلی مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای آلمان عبارتند از: مدارک کامل شناسایی، پاسپورت با اعتبار کافی، 3 عدد عکس پرسنلی جدید با سایز 6 در 4، اطلاعات تماس دقیق از محل زندگی و کار ، به همراه داشتن هزینه صدور ویزا به صورت نقدی، مدارک اثبات کننده موقعیت شغلی و منابع مالی، مشخص کردن درآمد از طریق گردش حساب بانکی، بلیط رفت و برگشت به آلمان ، آدرس و مدارک یک هتل معتبر رزرو شده در آلمان و بیمه مسافرتی معتبر . در صورت داشتن یک دعوتنامه معتبر نیز باید آن را به سفارت آلمان ارائه دهید.لازم به ذکر است سفارت آلمان این مدارک را از متقاضیان ایرانی به زبان فارسی تحویل خواهد گرفت و نیازی به ترجمه آنها نیست.

·         طریقه پر کردن فرم شینگن آلمان

در ابتدا باید فرم شینگن را از شرکت کارگزار و یا سفارت‌ آلمان به شکل اینترنتی یا حضوری دریافت نمایید. دقت کنید که فرم شینگن هر کدام از کشورهای عضو این پیمان ممکن است با هم متفاوت باشد و شما حتما باید فرم شینگن آلمان را تهیه نمایید.پس از تهیه فرم معتبر شینگن قسمت های مختلف آن که شامل مشخصات شخصی شما، اطلاعات دقیق پاسپورت، وضعیت تحصیل و اشتغال، تلفن و آدرس محل سکونت، هدفتان از سفر و بسیاری از موارد دیگر می شود را به درستی تکمیل نمایید. لازم به ذکر است با توجه به این که وب‌سایت رسمی سفارت آلمان از تاریخ 22 مرداد 97 پاسخگوی هیچ درخواست ثبت‌ نامی برای ویزای شینگن آلمان نیست شما می توانید از طریق یکی از شرکت های معتبر کارگزار آلمان در ایران نظیر ویزا متریک برای ویزای شینگن درخواست نمایید. این شرکت تنها درخواست‌ های ویزای شینگن کوتاه مدت یعنی کمتر از 90 روز را مورد بررسی قرار می دهد.

·         آدرس سفارت و شرکت کارگزار  آلمان در ایران 

به منظور دریافت وقت سفارت آلمان لازم است در ساعات اداری روزهای یکشنبه تا پنج شنبه به خیابان فردوسی تهران و پلاک 320 تا 324 مراجعه نمایید. ساعات اداری باجه های کنسولگری سفارتخانه آلمان برای انجام امور ویزا  از ساعت 7 تا  14:30 می باشد. شماره تلفن این سفارت نیز 3999000 می باشد. جهت ارسال نامه می توان از صندوق پستی سفارت آلمان با کد پستی 179-11365 استفاده نکرد. پیشنهاد می کنیم پیش از مراجعه به این مرکز، حتما قوانین مربوط به صدور ویزای آلمان که در سایت سفارت آلمان موجود است به دقت مطالعه نمایید.

سفارت آلمان برای تسهیل ارائه درخواست ویزا برای متقاضیان، با شرکت های معتبر کارگزار ویزا نیز همکاری می کند. به همین منظور کارگزار درخواست‌های متقاضیان را بعد از دریافت به سفارت منتقل خواهد کرد. این درخواست ها در سفارت بررسی و مورد تصمیم‌گیری قرار می گیرد و نتیجه آن به کارگزار مربوطه ابلاغ خواهد شد. پس از آن متقاضی می‌تواند برای دریافت ویزای خود به دفتر کارگزار مراجعه نماید. به همین منظور و برای انجام درخواست خود می توانید از طریق دفتر کارگزار ویزامتریک(شرکت رهیاب گذر آرتا) اقدام نمایید، شما باید از قبل یک قرار ملاقات در وب سایت این شرکت تنظیم نمایید. همچنین آدرس این شرکت: تهران، خیابان وزرا ، نبش خیابان 21 ، ساختمان شیرازی، طبقه ۱، پلاک 137 می باشد.


  • ۹۸/۰۴/۲۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی