ویزای تضمینی شینگن

ما بصورت تخصصی و تضمینی برای شما ویزای بلند مدت و کوتاه مدت اخذ میکنیم

ویزای تضمینی شینگن

ما بصورت تخصصی و تضمینی برای شما ویزای بلند مدت و کوتاه مدت اخذ میکنیم

ویزای شینگن یعنی چه؟ شینگن چیست ویزای شینگن چیست؟ ویزای شینگن چیست ویزا شینگن ویزای شینگن اخذ ویزا شینگن اخذ ویزای شینگن اخذ ویزای شینگن تضمینی ویزای شینگن تضمینی اخذ ویزا شینگن تضمینی اخذ ویزای بلند مدت شینگن اخذ ویزای شینگن تضمینی فوری اخذ ویزای شینگن فوری اخذ ویزای تضمینی شینگن اخذ ویزای شینگن در کمترین زمان ویزا شینگن تضمینی ویزای بلند مدت شینگن ویزای مالتیپل شینگن ویزای مالتی پل شینگن ویزای بلند مدت شینگن ویزای شینگن بلند مدت شینگن تضمینی ویزای تضمینی شینگن دریافت ویزای شینگن دریافت ویزای مالتی شینگن گرفتن ویزای شینگن نرخ ویزای شینگن هزینه اخذ ویزای شینگن نحوه گرفتن ویزای شینگن ویزای شینگن با کمترین هزینه هزینه ویزای شینگن ارزانترین روش ویزای شینگن ارزانتزین قیمت ویزای شینگن مشاوره ویزای شینگن ویزای شینگن بدون مدارک ویزای شینگن فوری اخذ ویزای 4 ساله شنگن ویزای 3 ساله شینگن ویزای 5 ساله شینگن ویزای بلند مدت ویزای بلند مدت مالتی ویزای بلند مدت مالتی پل ویزای مالتیپل ویزای مولتیپل چیست دریافت ویزای اروپا اخذ ویزای شنگن آلمان اخذ ویزای شنگن آلمان تضمینی اخذ ویزای 2 ساله المان راه های سریع گرفتن ویزا شینگن راههای اخذ ویزای شینگن ایتالیا ویزای بلند مدت فرانسه ویزای بلند مدت المان ویزای دانشجویی ویزای توریستی اخذ ویزای ایتالیا اخذ ویزا شنگن با اقامت دو ساله اخذ ویزا مولتی پل ۱ ساله اروپا اخذ ویزای کاری اروپا ویزای دوساله یونان ویزا دوساله ایتالیا ویزای دو ساله اروپا ویزای تجاری شینگن ویزای ایتالیا تضمینی اخذ ویزای پلند مدت انگلیس اخذ ویزای تضمینی آلمان اخذ ویزای تضمینی مجارستان اخذ ویزای سه ماهه شینگین اخذ ویزای مجارستان تضمینی ویزای توسعه تجاری شینگن ویزای مالتیپل آمریکا ویزای مولتیپل کانادا ویزای مالتی اروپا ویزای مالتی ویزا اروپا مالتی اعتبار پاسپورت برای شنگن اعتبارپاسپورت برای شنگن اخذ اقامت اقامت شینگن اخذ اقامت شینگن اقامت دائم شینگن اقامت دائم اروپا تضمینی اقامت اروپا با کمترین هزینه اقامت اروپا با تمکن مالی ارزانترین راه اقامت اروپا ارزانترین اخذ اقامت ارزانترین راه اقامت اقامت تضمینی اروپا اقامت اروپا ازطریق توسعه تجاری اخذ

۱۲ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مراحل آماده سازی یکی از عظیم ترین بانکهای اطلاعاتی جهان موسوم به «VIS » یا « ویزا ایفورمیشن سیستم» که از سال ۲۰۰۸ آغاز شده بود اینک به پایان رسیده است و تقریبا همه دو هزار و پانصد کنسولگری کشورهای عضو شینگن در سراسر جهان به این سیستم متصل شده اند. با wisa.ir و اطلاعات کامل‌تر در مورد ویزای شینگن همراه باشید.

۲۵۰۰سفارتخانه و کنسولگری کشورهای محدوده شنگن جهت تحقق این امر در به دستگاههای عکسبرداری و نیز انگشت نگاری دیجیتال مجهز شده اند. در سیستم جدید همه کشورهای عضو پیمان شنگن ( پیشنهاد می‌شود مطلب پیمان شینگن چیست؟ را مطالعه کنید) به اطلاعات متقاضیان ویزا دسترسی دارند. علاوه بر عکس و نیز اطلاعات فردی مربوط به همه متقاضیان ویزای شنگن که وارد سیستم «وی آی اس» خواهد گردید اطلاعات بیومتریک , از جمله اثر هر ۱۰ انگشت متقاضی ویزا , در این بانک اطلاعاتی ثبت و ذخیره خواهد شد.

«وی آی اس» (ویزا اینفورمیشن سیستم) یکی از عظیم ترین بانکهای اطلاعاتی جهان است. اتحادیه اروپا تخمین میزند که اطلاعات مربوط به ۱۰۰ میلیون نفر که بخشی از آن از جمله اتباع ایران خواهند بود در این بانک اطلاعاتی ثبت گردند. مرکز این بانک اطلاعاتی عظیم در دو شهر «استراسبورگ» و «سالزبورگ» در اروپا قرار دارد و هر کشور عضو شنگن نیز مسئولیت برپایی سیستم ملی خود را بر عهده دارد که پس از برپایی به سیستم مرکزی «وی آی اس» متصل خواهد گردید. پیشنهاد می‌شود مقاله‌ی ویزای شینگن چیست؟ را بخوانید.

  • ۰
  • ۰

آژانس مسافرتی،هواپیمایی شمیران گشت مجری تخصصی اخذ ویزای کشورها

اگر به منظور انجام فعالیت هایی نظیر گردشگری و تفریح، بازدید از اقوام و آشنایان، امور کاری و تجاری، ادامه تحصیل و حتی اقامت دائم و زندگی، قصد سفر کردن به کشور دیگری را دارید باید حتما برای ورود به کشور مورد نظر، علاوه بر پاسپورت برای ویزا نیز اقدام نمایید. اما ویزا چیست و چه کاربردهایی دارد؟ آژانس شمیران گشت قصد دارد در این مطلب برای این سوال پاسخ جامعی به شما متقاضیان گرامی ارائه دهد. پس با ما همراه باشید.

ویزای فرانسه
  • ۰
  • ۰

سوئیس یکی از کشورهای زیبای اروپایی است که به خاطر دارا بودن جاذبه های طبیعی بکر و زیبا و جامعه ای آرام و در عین حال پیشرفته به یکی از بهترین کشورهای جهان برای گردش، زندگی، کار و یا ادامه تحصیل تبدیل شده است. این کشور در غرب اروپا قرار دارد و با کشورهایی نظیر ایتالیا، فرانسه، آلمان و اتریش همسایه است. جمعیت سوئیس در حدود هفت و نیم میلیون نفر و مساحت آن نیز برابر با ۴۱٬۲۹۰ کیلومتر مربع می باشد. شهر دیدنی برن پایتخت این کشور است و شهرهای ژنو و زوریخ نیز از جمله قطب ‌های مهم اقتصادی آن به حساب می آیند. جالب است بدانید در کشور سوئیس چندین زبان به طور رسمی شناخته شده اند که عبارتند از: آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش. حضور این کشور اروپایی ثروتمند در جمع دیگر کشورهای اروپایی عضو پیمان شینگن موجب شده است تا سالانه میلیون ها گردشگر خارجی بتوانند به راحتی برای سفر به این کشور زیبا و بازدید از تمامی اماکن تاریخی و جاذبه های شگفت انگیزش برنامه ریزی کنند. البته اخذ ویزای این کشور همانند کشورهای دیگر اروپایی ناحیه شینگن دارای شرایط، مراحل و مدارک مشخصی است و در نهایت تصمیم گیری نهایی درباره صدور ویزای سوئیس نیز به عهده سفارت این کشور خواهد بود. آژانس شمیران گشت در این مقاله راهنمای کاملی از ویزا و سفارت کشور سوئیس را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

ویزای سوئیس
  • ۰
  • ۰

اتریش کشوری بسیار زیبا و دیدنی در مرکز اروپا است که با قرار گرفتن در کنار کوه های آلپ به مکانی محبوب برای افرادی تبدیل شده است که به گردش در مناطق برفی و کوهستانی علاقه مندند. علاوه بر این، پایتخت این کشور نسبتا بزرگ شهر وین است که به مهد موسیقی دنیا شناخته می شود چرا که موسیقی دانان بزرگی نظیر بتهوون بیشتر عمر خود را در این شهر سپری کرده اند. دیدن جاذبه های گردشگری منحصر به فرد این شهر به تمام کسانی که اهل جهانگردی و یافتن مکان های جدید دنیا هستند توصیه می شود. این کشور از زمان پایان جنگ جهانی دوم تا به امروز به عنوان یک جمهوری فدرال عمل کرده و در حال حاضر در رتبه هشتم ثروتمندترین کشورهای جهان قرار گرفته ‌است. بنابراین کشور اتریش از وضعیت رفاهی بسیار بالایی در مقایسه با دیگر کشورهای پرجمعیت و بزرگ اروپایی قرار گرفته است. زبان رسمی این کشور آلمانی است و طبق آمار به دست آمده، ۹۸درصد از مردم این کشور به زبان آلمانی صحبت می کنند. اغلب جمعیت این کشور را شهروندان اتریشی و دیگر کشورهای اروپایی تشکیل می دهند و با توجه به قوانین سرسخت مهاجرتی این کشور اثر زیادی از مهاجران غیر قانونی به خصوص در شهرهای بزرگی نظیر وین و گراتس دیده نمی شود. خوشبختانه مردم اتریش اکثرا بسیار اجتماعی و مهربان هستند، به طوری که نمی توان آثاری از نژادپرستی را در معاشرت با آنها پیدا کرد. بنابراین می توان گفت این کشور مکان مناسبی برای اقامت شما به شمار می آید. گفته می شود اغلب مهاجرانی که به دلایلی همچون ادامه تحصیل و یا کار به این کشور آمده اند از اقامت خود راضی هستند. اگر به هر دلیلی قصد اقامت در کشور اتریش را دارید ابتدا باید با حضور در سفارت این کشور بنا بر درخواست خود و به شرط تکمیل بودن مدارک و تایید مسئولان کنسولگری یکی از ویزاهای توریستی، تحصیلی، تجاری و …. را دریافت نمایید. شما می توانید همواره در خصوص انواع ویزاهای اتریش و نحوه دریافت آنها  از سفارت از مشاوران با تجربه آژانس شمیران گشت کمک بگیرید. در ادامه اطلاعات ضروری در خصوص ویزای شینگن اتریش و اقامت در این کشور را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

ویزای اتریش
  • ۰
  • ۰


کانادا کشوری است که در شمالی ترین نقطه قاره آمریکا قرار دارد و از لحاظ مساحت نیز دومین کشور بزرگ جهان محسوب می شود. در واقع باید گفت مساحت کانادا ۶ برابر ایران و۴۰ برابر انگلیس است! این کشور یکی از پیشرفته ترین و ثروتمندترین کشورهای جهان است و می توان گفت یکی از بهترین مقصد های جهان برای اقامت هر فردی با هر نوع سلیقه و هدف به شمار می آید. تنوع اقلیمی و آب و هوایی کشور کانادا به قدری زیاد است که در برخی روزها دمای یک نقطه از آن تا ۳۰ درجه زیر صفر می‌رسد و این در حالی است که در همان روز دمای شهر دیگری مثبت ۳۰ درجه سانتی گراد است. سالیانه افراد زیادی در سراسر جهان برای دریافت اقامت کانادا تلاش می کنند. اما با هر انگیزه و هدفی که قصد سفر به کانادا را دارید در اولین مرحله باید برای دریافت ویزای این کشور اقدام نمایید. آژانس شمیران گشت قصد دارد در این مقاله اطلاعات جامعی را در خصوص انواع ویزای کانادا، نحوه دریافت ویزای کانادا، مدارک لازم و هزینه های مربوطه در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهد.

ویزای کانادا
  • ۰
  • ۰

ویزای لهستان

لهستان، نهمین کشور بزرگ اروپایی است که یکی از جذاب ترین کشورهای اروپای شرقی به حساب می آید و در مرکز اروپا قرار دارد. همچنین این کشور به عنوان شصت و نهمین کشور بزرگ جهان، با نام رسمی جمهوری لهستان شناخته می شود. پایتخت کشور لهستان، شهر زیبای ورشو است. از دیگر شهرهای معروف این کشور نیز می توان به کراکوف، ووچ، وروتسلاو و گدانسک اشاره کرد. جالب است بدانید شهر پرطرفدار کراکوف که در گذشته پایتخت لهستان نیز بوده است به ‌عنوان عتیقه عصر طلایی رنسانس لهستان شناخته می شود. به طور کلی لهستان دارای ۱۴ اثر تاریخی ارزشمند ثبت شده در یونسکو می باشد و به یکی از مقاصد مهم گردشگری در جهان تبدیل شده است. سرزمین پهناور لهستان بسیار دیدنی است. از کوه های جنونی آن تا سواحل شمالی آفتابی اش همگی بی نظیر و شگفت انگیز هستند. با وجود این که لهستان در طول سال آب و هوای معتدلی دارد، باز هم بهترین زمان سفر به این کشور فصل بهار پیشنهاد شده است زیرا طبیعت منحصر به فرد این کشور در این فصل زیباتر خواهد شد. اما هزینه اقامت در فصل پاییز کم تر است و همچنین در پاییز رویدادهای فرهنگی زیادی در لهستان برگزار می شود. بنابراین با توجه به علایق خود می توانید برای سفر به این کشور یک برنامه ریزی زمانی مناسب داشته باشید. خوشبختانه این کشور عضو اتحادیه اروپا و در حوزه شینگن واقع گردیده است. از این رو شما با داشتن ویزای شینگن می توانید در طول اقامتتان در کشورهای اروپایی، از این کشور رویایی نیز دیدن فرمایید. همچنین این کشور در زمینه صنایع ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل و محصولات کشاورزی و حیوانی فعالیت گسترده ای دارد و محصولاتش را به سایر نقاط جهان صادر می کند. به همین خاطر سرمایه داران زیادی با هدف سرمایه گذاری در این حوزه، به این کشور آمده اند. در خصوص ادامه تحصیل در این کشور نیز باید گفت لهستان با داشتن برخی از دانشگاه های برتر اروپایی، بسیاری از رشته های تحصیلی پر طرفدار را با بهترین امکانات آموزشی موجود در اختیار دانشجویان داخلی و خارجی خود قرار می دهد. اگر شما هم به فکر دریافت ویزا و اقامت این کشور هستید پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را در سایت wisa.ir دنبال نمایید.

ویزای لهستان

  • ۰
  • ۰


کشور یونان در قاره اروپا واقع شده است. این کشور جز اتحادیه اروپا و یکی از اعضای شینگن است. متقاضیان ویزای یونان باید درخواست خود را به دفتر نمایندگی vfs ارائه دهند و بعد از بررسی نسبت به اخذ ویزای شینگن یونان و یا ویزای نشنال یونان از طرف کنسول محترم یونان میتوانند نسبت به سفر اقدام نمایند.

ویزای یونان

ویزای یونان

یکی از مقصدهای محبوب گردشگری در سطح جهان، کشور یونان است. جاذبه های دیدنی این کشور اروپایی نظیر موزه ها و سایت های باستان شناسی از گذشته تا کنون الهام ‌بخش فرهنگ و تمدن دیرینه این سرزمین بوده اند. تورهای گردشگری یونان هر ساله با استقبال بسیار زیادی رو به رو می شوند. زیرا گردشگران خارجی زیادی در سراسر دنیا  هستند که می خواهند با گردش در شهرهای این کشور، سفری به گذشته را تجربه نمایند و یا برای استراحت و تفریحات آبی به سواحل آفتابی و زیبایی همچون ناواگیو و یا سانتورینی پناه ببرند. یونان بیشتر از همه یه خاطر تاریخ بسیار جذاب و مناظر طبیعی فوق العاده اش شناخته می شود. به عبارتی شما با سفر به این کشور شاهد یک سرزمین زیبا با مناطق کوهستانی، آب و هوای باورنکردنی، جزایر دیدنی و شهرهای تاریخی هستید. آب و هوای مدیترانه ای این سرزمین همراه با آفتابی خفیف و گاها با بارندگی های پراکنده برای اغلب گردشگران مناسب و دلچسب است. گفتنی است جایگاه یونان از نظر مقصد توریستی در جهان حتی از کشورهایی همچون آمریکا و یا اسپانیا و انگلیس نیز بهتر است. اما اطلاعات به دست آمده از سفارت یونان در این مدت نشان می دهد که افراد خواهان ویزای شینگن یونان با درصد بالایی از ریجکتی ویزا مواجه می شوند، به طوری که می توان گفت در حال حاضر ویزای یونان، جزو سخت ترین ویزاهای کشورهای ناحیه شینگن محسوب می شود. به عقیده خیلی ها کادر جدید کنسولی سفارت یونان در ایران نیز روند صدور ویزا را با جدیت و سخت‌گیری زیادی پیگیری می‌کند. اما  با این وجود چنانچه خواهان دریافت هر نوع اقامتی در این کشور زیبا هستید و می خواهید تجربه یک سفر به یادماندنی در کشور یونان را داشته باشید در این مقاله با ما همراه باشید. در این مطلب سعی داریم، اطلاعات مربوط به انواع ویزای یونان و شرایط و هزینه های فعلی آنها را در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. شایان ذکر است wisa.ir به عنوان یک مرجع تخصصی و با تجربه در زمینه ویزاها می تواند به شما در اخذ ویزای یونان کمک کند.

  • ۰
  • ۰

کشور ایتالیا در جنوب قاره اروپا قرار دارد و به خاطر آب و هوای معتدلش به یک کشور پرجمعیت تبدیل شده است. پایتخت این کشور شهر رم است و کمتر کسی در جهان وجود دارد که نام پرآوازه این شهر بزرگ تاریخی را نشنیده باشد. چرا که رم برای سال ها مقر پادشاهی رومیان بوده است و داستان های زیادی از تاریخ باشکوه این سرزمین و پادشاهانش در قالب کتاب ها و یا فیلم های سینمایی روایت شده اند. گردش در ایتالیا هرگز خسته کننده نیست. این کشور به غذاهای خوشمزه در دنیا مشهور است و تقریبا تمام غذاهای خوشمزه جهان از اینجا نشات می گیرند. به عنوان مثال خوشمزه ترین پیتزاهای جهان را می توانید در ایتالیا پیدا کنید. به این ترتیب گردشگران زیادی برای لذت بردن از این همه جاذبه های تفریحی بی نظیر سالیانه وارد خاک این کشور می شوند. همچنین ایتالیا چهارمین اقتصاد بزرگ اروپاست و از لحاظ تولید ناخالص داخلی نیز جایگاه خوبی را در جهان کسب کرده است. از این رو این کشور به عنوان یکی از مقصدهای مناسب برای سرمایه گذاران خارجی محسوب می شود. اما ایتالیا به جز میراث تمدن رومی، جاذبه های توریستی و غذاهای خوشمزه، در علم و نوآوری نیز تاریخ بلند بالایی دارد و برخی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های شناخته شده در جهان نظیر دانشگاه بولونیا در این کشور قرار دارند. به هر جهت با هر هدفی که قصد سفر به این کشور را دارید باید قبل از هر چیزی به فکر درخواست ویزای آن باشید. این کشور نیز با توجه به قوانین خاص مهاجرتی خود انواع مختلفی از ویزا را تعیین کرده است که برخی از آنها همانند ویزای شینگن از همه رایج ترند و تقریبا در بین تمام کشورهای اروپایی حوزه شینگن از قوانین مشابهی برخوردارند. در ادامه این مطلب می خواهیم به انواع ویزای ایتالیا و شرایط و مراحل دریافت هر یک از آنها بپردازیم.

ویزای ایتالیا

برای دریافت فرم ویزا ایتالیا به صفحه زیر مراجعه کنید.

انواع ویزاهای ایتالیا و مدت زمان اعتبار آنها

همانطور که گفته شد کشور ایتالیا با داشتن جاذبه های توریستی بی شمار، اقتصاد قوی و دانشگاه هایی با سطح علمی بالا، اغلب مقصد بسیاری از مهاجران در سراسر دنیا قرار می گیرد بنابراین با توجه به اهداف مهاجرت هزینه ها، شرایط و مراحل اقدام برای هر ویزایی متفاوت خواهد بود. اگر شما  هم قصد سفر به ایتالیا را دارید در اولین گام باید از انواع ویزاهای این کشور اطلاع داشته باشید تا بتوانید متناسب با اهدافتان بهترین آن را انتخاب کرده و برای اخذ ویزای مربوطه از طریق سفارت ایتالیا اقدام نمایید. در یک دسته بندی کلی تر می توان ویزاهای ایتالیا را به دو نوع توریستی و غیر توریستی تقسیم بندی کرد. ویزای توریستی که همان ویزای شینگن کوتاه مدت نوع C است و ویزاهای غیر توریستی با توجه به اهداف تحصیلی، پزشکی، کاری، سرمایه گذاری، ازدواج و غیره متفاوت خواهند بود. توجه داشته باشید اغلب ویزاها از تاریخ شروع، تاریخ پایان و مدت زمانی مشخص جهت اقامت برخوردارند که فرد باید در برنامه ریزی سفر خود آنها را لحاظ کند. در ادامه به معرفی هرکدام از ویزاهای ایتالیا می پردازیم.

ویزای توریستی ایتالیا

اگر برای گردش و بازدید از جاذبه ‌های بی نظیر ایتالیا قصد اقامت چند هفته ای در این کشور را دارید باید برای ویزای توریستی ایتالیا اقدام نمایید. ویزای توریستی یا همان ویزای شینگن نوع C از جمله ویزاهایی است که همواره از بیشترین متقاضی برخوردار بوده است.

با دریافت ویزای شینگن کشور ایتالیا، می توانید در مدت زمان اعتبار ویزا وارد خاک این کشور شوید و از آن جا به کل کشورهای حوزه شینگن سفر کرده و از مکان های تفریحی تمامی این کشورها دیدن نمایید. لازم به ذکر است اگر از ویزای کوتاه مدت و Single برخوردار باشید، تنها می توانید یک بار به حوزه شنگن وارد شوید و بعد از خروج، دوباره نمی توانید به یک کشور حوزه شینگن و یا حتی خود ایتالیا برگردید. اما ویزای شینگن چند بار ورود Multiple این امکان را فراهم می کند تا در مدت زمان ویزا، چندین بار به کشورهای شینگن ورود داشته باشید.

توجه کنید در ویزای مولتیپل ایتالیا، باید مرتبه اول از کشور صادر کننده ویزا یعنی ایتالیا وارد حوزه شینگن شوید اما برای دفعات بعدی ورود از کشوری به غیر از کشور صادرکننده ویزا نیز بلامانع است. اما همانطور که در بخش ویزای شینگن به آن پرداخته شد، ویزاهای شینگنانواع مختلفی دارند در اینجا به انواع ویزاهای شینگن ایتالیا اشاره شده است:

  • ویزای ترانزیت ایتالیا ( شینگن نوع )

چنانچه مقصد اصلی سفر شما کشوری به غیر از ایتالیا است، و شما در طول سفر مجبور هستید که در یکی از فرودگاه های بین المللی این کشور تعویض پرواز داشته باشید باید این ویزا را تهیه نمایید. لازم به ذکر است در این نوع ویزا، به مسافر اجازه خروج از محوطه فرودگاه داده نخواهد شد.

  • ویزای ترانزیت ایتالیا (شینگن نوع B)

این نوع ویزا برای مسافری است که قصد اقامت در شهرهای ایتالیا را ندارد ولی باید از طریق خاک این کشور راهی کشور مقصد شود.

  • ویزای توریستی ایتالیا (شینگن نوع C)

همانطور که در مقدمه هم به آن اشاره شد، مسافر دارنده این ویزا در مدت حداکثر ۳ ماه می تواند به عنوان یک توریست  وارد ایتالیا شود و یا حتی از اقوام و خانواده خود که ساکن این کشور هستند دیدن نماید. همچنین در صورتی که یکی از اقوام درجه یک شما در ایتالیا باشد و برایتان دعوت نامه ارسال کند، در دریافت ویزای توریستی شانس بیشتری خواهید داشت.

  • ویزای ملی ایتالیا (شینگن نوع D)

با دریافت ویزای ملی ایتالیا می توانید در یک بازه مشخص شده که  اصولا از ویزای شینگن نوع  C طولانی تر است در ایتالیا اقامت داشته باشید. این ویزا مناسب افرادی است که می خواهند با هدفی خاص وارد ایتالیا شوند. لازم به ذکر است این ویزا به شما اجازه ورود به دیگر کشورهای حوزه شینگن را نخواهد داد.

ویزاهای غیر توریستی ایتالیا

ویزاهای غیر توریستی اصولا با اهدافی خاص و مشخص همچون کار و یا ادامه تحصیل صادر می شوند. بنابراین اعتبار این ویزاها نیز نسبت به ویزای شینگن توریستی طولانی تر است. در ادامه در مورد رایج ترین ویزاهای غیر توریستی ایتالیا توضیح خواهیم داد.  

آژانس مسافرتی شمیران گشت

آدرس آژانس : در گوگل بنویسید آژانس شمیران گشت

ویزای طلایی ایتالیا (Golden Visa)

در سال ۲۰۱۴ ویزای طلایی ایتالیا با هدف جذب بیشتر سرمایه گذاران خارجی و غیر اتحادیه ی اروپا برای سرمایه گذاری در این کشور به تصویب رسید. اعتبار این ویزا در ابتدا ۱ سال است و پس آن ۵ سال دیگر تمدید خواهد شد. چنانچه مدارک شما کامل باشد و موفق به گرفتن وقت سفارت ایتالیا نیز شده باشید، دیگر مراحل دریافت این ویزا فقط به مدت ۷ تا ۱۰ روز کاری طول خواهد کشید. البته نداشتن سوء سابقه کیفری از شرایط اصلی اخذ ویزای طلایی کشور ایتالیا می باشد.

انواع ویزای سرمایه گذاری در کشور ایتالیا عبارتند از:

ویزای سرمایه گذاری اقامت انتخابی ایتالیا (Elective residence visa )

اشخاصی از کشورهای ثالث و غیر اتحادیه اروپا که دارای سرمایه کافی برای سرمایه گذاری در این کشور هستند می توانند از طریق ویزای سرمایه گذاری اقامت انتخابی ایتالیا در کشور ایتالیا به سرمایه گذاری بپردازند. میزان سرمایه مورد نیاز برای این ویزا، باید به قدری باشد که فرد بدون نیاز به کار کردن تمامی هزینه زندگی و مخارجش تامین گردد. بعد از گذشت ۵ سال در صورت اثبات حسن عمل و پرداخت به موقع مالیات ها، می توان  برای اقامت دائماقدام کرد. همچنین با این ویزا افراد می توانند همسر و فرزندان خود را به کشور ایتالیا ببرند.

ویزای سرمایه گذاری خود اشتغالی ایتالیا (self-employment visa )

مهمترین موضوع در اخذ این نوع از ویزا، تحویل دادن گواهی نامه از طرف اتاق بازرگانی محلی است و همچنین بودجه ای که دولت برای فعالیت فرد می پردازد باید در دسترس باشد. میزان سرمایه در این ویزا به طور دقیق تعیین نشده است و مقدار آن به تصمیمات نهایی اتاق بازرگانی محلی (ICC) این کشور بستگی دارد. در این ویزا نیز افراد می توانند همسر و فرزندان خود را به محل اقامت خود ببرند.

  • ویزای پزشکی ایتالیا

همانطور که در مطالب دیگر بیان شد برخی دیگر از کشورهای اروپایی همچون آلمان، انگلیس و سوئد، متقاضیان بیشتری برای اخذ ویزای پزشکی دارند و معمولا ویزای پزشکی ایتالیا چندان مورد استقبال قرار نگرفته است. اما چنانچه متقاضی دریافت این ویزا هستید، قوانین این کشور برای صدور آن تقریباً مانند دیگر کشورهای عضو پیمان شینگن است. به این ترتیب که فرد بیمار با ارائه برخی مدارک پزشکی باید اثبات کند درمانش در کشور ایران به طور کامل میسر نمی باشد و نیازمند درمان در کشور ایتالیاست. دریافت این ویزا نیازمند نامه پذیرش از طرف بیمارستان و پزشک معالج مورد نظر در ایتالیا است که باید در آن، تاریخ آغاز و طول درمان به طور واضح مشخص شده باشد و همچنین ضرورت معالجه در ایتالیا را نشان دهد. علاوه بر این بیمار در طول مدت درمان خود باید، تحت پوشش بیمه درمانی مسافرتی با حداقل مبلغ پوشش مورد نیاز باشد.

 

  • ویزای ازدواج ایتالیا

به منظور دریافت ویزای ازدواج ایتالیا، شخص باید با یک ایتالیایی ازدواج کند و بعد از آن برای گرفتن تابعیت ایتالیا اقدام نماید.در واقع بعد از گرفتن ویزای ازدواج و ورود به خاک کشور ایتالیا، فرد بعد از گذشت دو یا سه سال می تواند برای گرفتن پاسپورت و تابعیت ایتالیا درخواست دهد. شهادت بستگان زن و شوهر مبنی بر سوری نبودن ازدواج و واقعی بودن روابط از دیگر شرایط لازم برای اخذ ویزای ازدواج ایتالیا است. به بیان دیگر سوری نبودن ازدواج باید به هر صورتی اثبات گردد. اعلان و انجام مراسم ازدواج نیز باید در کلیسا باشد تا ازدواج حالت رسمی پیدا نماید. دارندگان این ویزا بعد از یک سال زندگی مشترک می توانند از  برخی مزایای مختص به شهروندان ایتالیایی مانند بیمه و مجوز کار برخوردار شوند.

شرایط مالی لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

به منظور دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا در ابتدا می بایست یک نامه از طرف بانک به نام شخص دانشجو و یا یکی از والدینش با موجودی حداقل ۷۵۰۰ یورو  به ازای هر یک سال تحصیلی در ایتالیا تهیه شود. در ادامه این نامه به انضمام پرینت سه ماه اخیر حساب بانکی و مبلغ ۵۰ یورو هم به صورت نقدی برای دریافت ویزا لازم خواهد بود. همچنین تمامی این نامه ها و مدارک بانکی باید لاتین باشند.

ویزای تحصیلی ایتالیا

ایتالیا در زمینه رشد و پرورش هنرمند شهرت زیادی دارد. این کشور در طول تاریخ همواره مرکز توجه دانشجویان و هنرمندان زیادی در سراسر دنیا بوده است. سطح علمی بالای دانشگاه های ایتالیا در کنار هزینه های نه چندان زیاد باعث شده است تا این کشور در میان کشورهای اروپایی راحت ترین قوانین را از لحاظ پذیرش دانشجوی بین المللی داشته باشد. همچنین در بسیاری از رشته ها امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد و همه چیز به زبان ایتالیایی منحصر نمی شود. به همین خاطر متقاضیان زیادی سالیانه برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام می کنند.اما برای دریافت این ویزا فرد متقاضی، نیازمند دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های ایتالیا و همچنین ارائه مدارک معتبر تحصیلی است و بعد از اخذ دعوتنامه از دانشگاه مربوطه می تواند برای انجام ادامه روال درخواست ویزا اقدام نماید. سطح زبان انگلیسی مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا در صورت نیاز بودن، B2 یا مدرک دانشگاهی تحصیل به مدت حداقل دو سال در یکی از مقاطع تحصیلی در رشته های زبان انگلیسی است. اگر هم به مدرک زبان نیاز نباشد، ارائه نامه ای از دانشگاه که نشان دهنده عدم الزام مدرک زبان انگلیسی است کافی خواهد بود. مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی بر اساس رشته و دانشگاه متفاوت است. اعتبار ویزای تحصیلی ایتالیا در ابتدا یک سال است و بعد از آن نیز تمدید خواهد شد. علاوه بر این امکان تردد دانشجو به سایر کشورهای شینگن بدون ویزا فراهم شده است. با شروع سال تحصیلی و تعیین شدن دانشگاه و محل سکونت، دانشجویان می توانند برای خانواده خود دعوت نامه ارسال نمایند. به این ترتیب اعضای خانواده به مدت یک ماه فرصت دارند درخواست ویزای خود را به همراه دعوت نامه به سفارت ایتالیا ببرند و از این طریق برای ویزای فوری و کوتاه مدت ایتالیا اقدام نمایند. البته به یاد داشته باشید دانشجویان متأهل در طول مدت تحصیل نمی توانند همسر خود را به ایتالیا ببرند. ویزای تحصیلی ایتالیا از نوع چندبار ورود یا مولتیپل است و به همین خاطر به دانشجو اجازه خواهد داد تا به هر میزان 

·         انواع ویزاهای ایتالیا و مدت زمان اعتبار آنها

همانطور که گفته شد کشور ایتالیا با داشتن جاذبه های توریستی بی شمار، اقتصاد قوی و دانشگاه هایی با سطح علمی بالا، اغلب مقصد بسیاری از مهاجران در سراسر دنیا قرار می گیرد بنابراین با توجه به اهداف مهاجرت هزینه ها، شرایط و مراحل اقدام برای هر ویزایی متفاوت خواهد بود. اگر شما  هم قصد سفر به ایتالیا را دارید در اولین گام باید از انواع ویزاهای این کشور اطلاع داشته باشید تا بتوانید متناسب با اهدافتان بهترین آن را انتخاب کرده و برای اخذ ویزای مربوطه از طریق سفارت ایتالیا اقدام نمایید.در یک دسته بندی کلی تر می توان ویزاهای ایتالیا را به دو نوع توریستی و غیر توریستی تقسیم بندی کرد. ویزای توریستی که همان ویزای شینگن کوتاه مدت نوع C است و ویزاهای غیر توریستی با توجه به اهداف تحصیلی،پزشکی،کاری،سرمایه گذاری، ازدواج و غیره متفاوت خواهند بود. توجه داشته باشید اغلب ویزاها از تاریخ شروع، تاریخ پایان و مدت زمانی مشخص جهت اقامت برخوردارند که فرد باید در برنامه ریزی سفر خود آنها را لحاظ کند.در ادامه به معرفی هرکدام از ویزاهای ایتالیا می پردازیم.

ویزای توریستی ایتالیا

اگر برای گردش و بازدید از جاذبه ‌های بی نظیر ایتالیا قصد اقامت چند هفته ای در این کشور را دارید باید برای ویزای توریستی ایتالیا اقدام نمایید. ویزای توریستی یا همان ویزای شینگن نوع C از جمله ویزاهایی است که همواره از بیشترین متقاضی برخوردار بوده است. با دریافت ویزای شینگن کشور ایتالیا، می توانید در مدت زمان اعتبار ویزا وارد خاک این کشور شوید و از آن جا به کل کشورهای حوزه شینگن سفر کرده و از مکان های تفریحی تمامی این کشورها دیدن نمایید.. لازم به ذکر است اگر از ویزای کوتاه مدت و Single برخوردار باشید، تنها می توانید یک بار به حوزه شنگن وارد شوید و بعد از خروج، دوباره نمی توانید به یک کشور حوزه شنگن و یا حتی خود ایتالیا برگردید.اما ویزای شینگن چند بار ورود Multiple این امکان را فراهم می کند تا در مدت زمان ویزا، چندین بار به کشورهای شینگن ورود داشته باشید.توجه کنید در ویزای مولتیپل ایتالیا، باید مرتبه اول از کشور صادر کننده ویزا یعنی ایتالیا وارد حوزه شینگن شوید اما برای دفعات بعدی ورود از کشوری به غیر از کشور صادرکننده ویزا نیز بلامانع است. اما همانطور که در بخش ویزای شینگن به آن پرداخته شد، ویزاهای شینگن انواع مختلفی دارند در اینجا به انواع ویزاهای شینگن ایتالیا اشاره شده است:

·         ویزای ترانزیت ایتالیا ( شینگن نوعA )

چنانچه مقصد اصلی سفر شما کشوری به غیر از ایتالیا است، و شما در طول سفر مجبور هستید که در یکی از فرودگاه های بین المللی این کشور تعویض پرواز داشته باشید باید این ویزا را تهیه نمایید. لازم به ذکر است در این نوع ویزا، به مسافر اجازه خروج از محوطه فرودگاه داده نخواهد شد.

·         ویزای ترانزیت ایتالیا (شینگن  نوع B)

این نوع ویزا برای مسافری است که قصد اقامت در شهرهای ایتالیا را ندارد ولی باید از طریق خاک این کشور راهی کشور مقصد شود.

·         ویزای توریستی ایتالیا (شینگن نوع C)

همانطور که در مقدمه هم به آن اشاره شد، مسافر دارنده این ویزا در مدت حداکثر 3 ماه می تواند به عنوان یک توریست  وارد ایتالیا شود و یا حتی از اقوام و خانواده خود که ساکن این کشور هستند دیدن نماید. همچنین در صورتی که یکی از اقوام درجه یک شما در ایتالیا باشد و برایتان دعوت نامه ارسال کند، در دریافت ویزای توریستی شانس بیشتری خواهید داشت.

·         ویزای ملی ایتالیا (شینگن  نوعD)

با دریافت ویزای ملی ایتالیا می توانید در یک بازه مشخص شده که  اصولا از ویزای شینگن نوع  C طولانی تر است در ایتالیا اقامت داشته باشید. این ویزا مناسب افرادی است که می خواهند با هدفی خاص وارد ایتالیا شوند. لازم به ذکر است این ویزا به شما اجازه ورود به دیگر کشورهای حوزه شینگن را نخواهد داد.

ویزاهای غیر توریستی ایتالیا

ویزاهای غیر توریستی اصولا با اهدافی خاص و مشخص همچون کار و یا ادامه تحصیل صادر می شوند. بنابراین اعتبار این ویزاها نیز نسبت به ویزای شینگن توریستی طولانی تر است. در ادامه در مورد رایج ترین ویزاهای غیر توریستی ایتالیا توضیح خواهیم داد.  

·         ویزای تحصیلی ایتالیا

ایتالیا در زمینه رشد و پرورش هنرمند شهرت زیادی دارد. این کشور در طول تاریخ همواره مرکز توجه دانشجویان و هنرمندان زیادی در سراسر دنیا بوده است. سطح علمی بالای دانشگاه های ایتالیا در کنار هزینه های نه چندان زیاد باعث شده است تا این کشور در میان کشورهای اروپایی راحت ترین قوانین را از لحاظ پذیرش دانشجوی بین المللی داشته باشد. همچنین در بسیاری از رشته ها امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد و همه چیز به زبان ایتالیایی منحصر نمی شود. به همین خاطر متقاضیان زیادی سالیانه برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام می کنند.اما برای دریافت این ویزا فرد متقاضی، نیازمند دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های ایتالیا و همچنین ارائه مدارک معتبر تحصیلی است و بعد از اخذ دعوتنامه از دانشگاه مربوطه می تواند برای انجام ادامه روال درخواست ویزا اقدام نماید. سطح زبان انگلیسی مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا در صورت نیاز بودن ، B2 یا مدرک دانشگاهی تحصیل به مدت حداقل دو سال در یکی از مقاطع تحصیلی در رشته های زبان انگلیسی است. اگر هم به مدرک زبان نیاز نباشد، ارائه نامه ای از دانشگاه که نشان دهنده عدم الزام مدرک زبان انگلیسی است کافی خواهد بود. مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی بر اساس رشته و دانشگاه متفاوت است. اعتبار ویزای تحصیلی ایتالیا در ابتدا یک سال است و بعد از آن نیز تمدید خواهد شد. علاوه بر این امکان تردد دانشجو به سایر کشورهای شینگن بدون ویزا فراهم شده است. با شروع سال تحصیلی و تعیین شدن دانشگاه و محل سکونت، دانشجویان می توانند برای خانواده خود دعوت نامه ارسال نمایند. به این ترتیب اعضای خانواده به مدت یک ماه فرصت دارند درخواست ویزای خود را به همراه دعوت نامه به سفارت ایتالیا ببرند و از این طریق برای ویزای فوری و کوتاه مدت ایتالیا اقدام نمایند. البته به یاد داشته باشید دانشجویان متأهل در طول مدت تحصیل نمی توانند همسر خود را به ایتالیا ببرند. ویزای تحصیلی ایتالیا از نوع چندبار ورود یا مولتیپل است و به همین خاطر به دانشجو اجازه خواهد داد تا به هر میزانی ورود و خروج داشته باشد. علاوه براین با داشتن این ویزا، دانشجو در کنار تحصیل مجوز کار هم خواهد داشت.

شرایط مالی لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

به منظور دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا در ابتدا می بایست یک نامه از طرف بانک به نام شخص دانشجو و یا یکی از والدینش با موجودی حداقل 7500 یورو  به ازای هر یک سال تحصیلی در ایتالیا تهیه شود. در ادامه این نامه به انضمام پرینت سه ماه اخیر حساب بانکی و مبلغ 50 یورو هم به صورت نقدی برای دریافت ویزا لازم خواهد بود. همچنین تمامی این نامه ها و مدارک بانکی باید لاتین باشند.

·         ویزای کاری ایتالیا

رکود اقتصادی برخی از کشورهای اروپایی باعث شده است تا دریافت ویزای کاری کمی دشوار شود، چرا که برای هر پیشنهاد کاری اولویت در ابتدا با افرادی است که در کشورهای اتحادیه اروپا هستند و در صورتی که از میان آنها شخص لازم پیدا نشد، شانس دریافت مجوز کاری امکان پذیر می شود. برای تقاضای یک کار تمام وقت در کشور ایتالیا و اخذ ویزای کاری این کشور، نخست باید از طرف یک کارفرمای معتبر در ایتالیا پیشنهاد شغلی دریافت نمایید که این پیشنهاد باید به صورت یک دعوت نامه رسمی از سوی کارفرما برای شما ارسال گردد. در حال حاضر پایین ترین مدرک برای گرفتن ویزای کاری ایتالیا، مدرک کارشناسی است. اگر خواهان کار در ایتالیا هستید به شما توصیه می شود از راه ویزای تحصیلی اقدام نمایید. زیرا افراد فارغ التحصیل از دانشگاه های این کشور یا دانشگاه های دیگر کشورهای اروپایی برای استخدام شدن در شرکت های آگهی دهنده در اولویت هستند. اما اگر به هر صورتی موفق به دریافت ویزای کاری ایتالیا شدید با گذشت 4 تا 5 سال در ایتالیا می توانید اقامت خود را به دائم تبدیل نمایید.

·         ویزای طلایی ایتالیا (Golden Visa)

در سال ۲۰۱۴ ویزای طلایی ایتالیا با هدف جذب بیشتر سرمایه گذاران خارجی و غیر اتحادیه ی اروپا  برای سرمایه گذاری در این کشور به تصویب رسید. اعتبار این ویزا در ابتدا 1 سال است و پس آن 5 سال دیگر تمدید خواهد شد. چنانچه مدارک شما کامل باشد و موفق به گرفتن وقت سفارت ایتالیا نیز شده باشید،دیگر مراحل دریافت این ویزا فقط به مدت ۷ تا ۱۰ روز کاری طول خواهد کشید. البته نداشتن سوء سابقه کیفری از شرایط اصلی اخذ ویزای طلایی کشور ایتالیا می باشد.

انواع ویزای سرمایه گذاری در کشور ایتالیا عبارتند از:

ویزای سرمایه گذاری اقامت انتخابی ایتالیا (Elective residence visa )

اشخاصی از کشورهای ثالث و غیر اتحادیه اروپا که دارای سرمایه کافی برای سرمایه گذاری در این کشور  هستند می توانند از طریق ویزای سرمایه گذاری اقامت انتخابی ایتالیا در کشور ایتالیا به سرمایه گذاری بپردازند. میزان سرمایه مورد نیاز برای این ویزا، باید به قدری باشد که فرد بدون نیاز به کار کردن تمامی هزینه زندگی و مخارجش تامین گردد. بعد از گذشت 5 سال در صورت اثبات حسن عمل و پرداخت به موقع مالیات ها، می توان  برای اقامت دائم اقدام کرد. همچنین با این ویزا افراد می توانند همسر و فرزندان خود را به کشور ایتالیا ببرند.

ویزای سرمایه گذاری خود اشتغالی ایتالیا (self-employment visa )

مهمترین موضوع در اخذ این نوع از ویزا، تحویل دادن گواهی نامه از طرف اتاق بازرگانی محلی است و همچنین بودجه ای که دولت برای فعالیت فرد می پردازد  باید در دسترس باشد. میزان سرمایه در این ویزا به طور دقیق تعیین نشده است و مقدار آن به تصمیمات نهایی اتاق بازرگانی محلی  (ICC)این کشور بستگی دارد. در این ویزا نیز افراد می توانند همسر و فرزندان خود را به محل اقامت خود ببرند.

·         ویزای پزشکی ایتالیا

همانطور که در مطالب دیگر بیان شد برخی دیگر از کشورهای اروپایی همچون آلمان، انگلیس و سوئد، متقاضیان بیشتری برای اخذ ویزای پزشکی دارند و معمولا ویزای پزشکی ایتالیا چندان مورد استقبال قرار نگرفته است. اما چنانچه متقاضی دریافت این ویزا هستید، قوانین این کشور برای صدور آن تقریباً مانند دیگر کشورهای عضو پیمان شینگن است. به این ترتیب که فرد بیمار با ارائه برخی مدارک پزشکی باید اثبات کند درمانش در کشور ایران به طور کامل میسر نمی باشد و نیازمند درمان در کشور ایتالیاست. دریافت این ویزا نیازمند نامه پذیرش از طرف بیمارستان و پزشک معالج مورد نظر در ایتالیا است که باید در آن، تاریخ آغاز و طول درمان به طور واضح مشخص شده باشد و همچنین ضرورت معالجه در ایتالیا را نشان دهد. علاوه بر این بیمار در طول مدت درمان خود باید، تحت پوشش بیمه درمانی مسافرتی با حداقل مبلغ پوشش مورد نیاز باشد. 

·         ویزای ازدواج ایتالیا

به منظور دریافت ویزای ازدواج ایتالیا، شخص باید با یک ایتالیایی ازدواج کند و بعد از آن برای گرفتن تابعیت ایتالیا اقدام نماید.در واقع بعد از گرفتن ویزای ازدواج و ورود به خاک کشور ایتالیا، فرد بعد از گذشت دو یا سه سال می تواند برای گرفتن پاسپورت و تابعیت ایتالیا  درخواست دهد. شهادت بستگان زن و شوهر مبنی بر سوری نبودن ازدواج و واقعی بودن روابط از دیگر شرایط لازم برای اخذ ویزای ازدواج ایتالیا است. به بیان دیگر سوری نبودن ازدواج باید به هر صورتی اثبات گردد. اعلان و انجام مراسم ازدواج نیز باید در کلیسا باشد تا ازدواج حالت رسمی پیدا نماید. دارندگان این ویزا بعد از یک سال زندگی مشترک می توانند از  برخی مزایای مختص به شهروندان ایتالیایی مانند بیمه و مجوز کار برخوردار شوند.

***سفارت***

·         طریقه گرفتن وقت سفارت ایتالیا

برای تعیین وقت سفارت ایتالیا باید درخواست خود را به صورت آنلاین و از طریق یکی از دو کانال رسمی موجود ثبت نمایید. در واقع متقاضی ویزای ایتالیا نمی تواند برای تعیین وقت سفارت به صورت حضوری به سفارت ایتالیا مراجعه نماید و تمامی درخواست ‌ها برای انواع ویزای ایتالیا می بایست با استفاده از دو کانال رسمی زیر و به ‌صورت آنلاین و غیرحضوری ثبت شوند.

ü      وب ‌سایت شرکت کاکس اند کینگز گلوبال سرویس

ü      وب ‌سایت دفتر کنسولی سفارت ایتالیا در تهران

هم اکنون شرکت کاکس اند کینگز گلوبال سرویس سنگاپور(CKGS) نماینده رسمی و معتبر سفارت ایتالیا در تهران است و  متقاضیان وقت سفارت ایتالیا  باید با مراجعه به وب ‌سایت این شرکت و ساخت یک حساب کاربری؛ نوع ویزای درخواستی خود را انتخاب کرده و با وارد کردن دقیق تمامی اطلاعات لازم، اقدام به دریافت وقت سفارت این کشور کنند.گفتنی است از طریق خدمات موجود در این کانال می‌توانید برای تعیین وقت سفارت ایتالیا جهت اخذ هر ویزایی از ویزای توریستی گرفته تا تجاری، تحصیلی و یا تحقیقاتی کوتاه‌مدت درخواست دهید. بعد از گذراندن این مرحله و ثبت درخواست وقت مصاحبه، فرد متقاضی باید به همراه مدارک لازم به مرکز CKGS مراجعه کرده و برای ارائه اطلاعات بیومتریک همچون انگشت‌نگاری اقدام نماید.لازم به ذکر است در روز مراجعه به این مرکز برای انگشت‌نگاری باید حداقل ۸۵ یورو همراه خود داشته باشید.

اما علاوه بر این مرکز، ‌سایت دفتر کنسولی سفارت ایتالیا در تهران نیز گزینه دوم شما برای تعیین وقت سفارت ایتالیا محسوب می شود. برخی از متقاضیان ایرانی به اشتباه فکر می کنند کانال دفتر کنسولی سفارت نسبت به مرکز CKGS از اعتبار بیشتری برخوردار است. اما در حقیقت مسیر اول معرفی شده در این بخش بسیار راحت‌ تر بوده و حتی با سرعت بیشتری به نتیجه می‌رسد.اما اگر به هر دلیلی می خواهید از طریق وب ‌سایت دفتر کنسولی سفارت برای تعیین وقت سفارت ایتالیا اقدام نمایید. باید بعد از ثبت این درخواست با در دست داشتن مدارک لازم به دفتر کنسولی سفارت ایتالیا مراجعه کنید.  

·         طریقه پر کردن فرم شینگن ایتالیا

بعد از انجام کلیه مراحل تعیین وقت سفارت، در صورتی که برای ویزای شینگن ایتالیا اقدام کرده اید، در گام بعدی باید برای پر کردن فرم شینگن این کشور اقدام نمایید.این فرم باید برای هر نفر به صورت مجزا و تایپ شده تکمیل گردد. برای مثال هر کدام از اعضای یک خانواده 4 نفره باید به صورت جداگانه اقدام به تکمیل این فرم نمایند. از طرفی یکی از مهمترین فرم ها در پروسه اخذ ویزا  فرم استاندارد ویزای شنگن است که برای هر کشور اروپایی عضو پیمان شینگن ممکن است متفاوت باشد بنابراین حتما فرم شینگن استاندارد و به روز شده کشور  ایتالیا را دانلود کنید و تمامی اطلاعات خواسته شده  در آن را کاملا دقیق پاسخ دهید. بعد از تکمیل، از فرم پرینت گرفته و در روز رفتن به سفارت مانند دیگر مدارک لازم، آن را به همراه خود داشته باشید.

·         هزینه و زمان لازم برای صدور ویزای ایتالیا

هزینه اقدام برای ویزای شینگن برای افراد زیر 6 سال رایگان، برای افراد  6 تا 12 سال 35 یورو و برای افراد بالغ 60 یورو می باشد.  البته لازم به ذکر است، همسر، والدین و فرزندان شهروندان اتحادیه اروپا از پرداخت این هزینه معاف هستند.هزینه شرکت کارگزار ویزا نیز با توجه به نوع وقت که عادی یا VIP می باشد معادل ۸۱ یورو یا ۱۲۵ یورو می باشد. تمامی این هزینه ها در روز مصاحبه به صورت نقدی از متقاضی گرفته خواهد شد. بعد از طی کردن تمامی مراحل مربوط به اخذ ویزا، بررسی اولیه‌ مدارک معمولا از سه هفته تا یک ماه طول خواهد کشید و حتی ممکن است جواب قطعی سفارت ایتالیا نسبت به درخواست متقاضی نیز چند هفته‌ای بیشتر طول بکشد.

·         مدارک لازم برای صدور ویزای ایتالیا

برخی از مهم ترین مدارک لازم جهت اخذ ویزای ایتالیا در این بخش آمده است اما با توجه به این که ممکن است بندهایی به فهرست این مدارک اضافه یا از آن کم شده باشد و حتی تغییر کرده باشد، باید پیش از اقدام برای جمع آوری آنها ، برای دریافت لیست به روز شده مدارک مورد نیاز ویزای ایتالیا، از سفارت همین کشور اقدام کنید. رایج ترین این مدارک عبارتند از:

ü      گذرنامه با حداقل اعتبار 6 ماه،  به همراه گذرنامه های قبلی در صورت موجود بودن

ü      دو قطعه عکس تمام رخ 3*4 رنگی، دارای زمینه ی سفید

ü      اصل شناسنامه به همراه کپی از تمام صفحات آن.

ü      اصل گواهی حساب بانکی به انضمام پرینت سه ماهه آخر حساب بانکی جاری با گردش مالی مناسب و مهر و امضای بانک

ü      فرم تکمیل شده درخواست ویزای ایتالیا

ü      اصل سند مالکیت به نام فرد متقاضی یا همسر وی

ü      اصل مدارک شغلی

ü      رضایت نامه ی رسمی و محضری همسر در صورت نیاز

ü      شرح کامل کتبی از اهداف سفر

ü      رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما

ü      بیمه مسافرتی با حداقل پوشش بیمه مورد تایید

ü      اسناد و مدارک اسکان نظیر رزرو هتل و یا دعوتنامه برای کل مدت ویزا

لازم به ذکر است ترجمه تمامی مدارک ارائه شده برای دریافت ویزای ایتالیا به مهر و تاییدیه دارالترجمه رسمی نیاز  دارد. به همین منظور متقاضیان باید مدارک خود را به دارالترجمه ای ارائه دهند که حتما دارای مهر مترجم رسمی باشد. هزینه های دارالترجمه های رسمی طبق تعرفه های قبلی تعیین شده است.

·         آدرس سفارت و شرکت کارگزار ایتالیا

ü      آدرس ساختمان سفارت ایتالیا : خیابان نوفل لوشاتو، پلاک ۷۹/۶۸

ü      شماره تماس: ۶۶۷۲۶۹۵۵-۰۲۱ و ۶۶۷۲۶۹۵۶-۰۲۱

ü      فکس: ۶۶۷۲۶۹۶۱

ü      صندوق پستی: ۷۸۶۳-۱۱۳۶۵

ü      آدرس وب سایت رسمی ایتالیا: https://ambteheran.esteri.it/ambasciata_teheran/fa/

سفارت ایتالیا همه ‌روزه به جز روزهای جمعه و شنبه از ساعت ۸ الی ۱۵ آمادگی رسیدگی به درخواست مراجعین را دارد.

بخش کنسولی سفارت ایتالیا

آدرس اداره کنسولی سفارت ایتالیا در تهران: خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا، بن بست فرزان شرقی، پلاک ۱۵

پست الکترونیک: امور کنسولی (consolato.teheran@esteri.it)، امور دانشجویی (studi.teheran@esteri.it) و روادید (visti.teheran@esteri.it)

زمان کار دفتر تایید مدارک سفارت ایتالیا:  روزهای دوشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۸ الی ۱۱

زمان مراجعه برای اخذ جواب ویزا: یکشنبه ها ۱۲ تا 13 و دوشنبه تا پنجشنبه از 13 تا 14

ساعات اداره کنسولی ایتالیا : یکشنبه ها از ساعت ۸ الی ۱۳ و دوشنبه تا جمعه از ساعت ۸ الی ۱۴ (اداره در روزهای جمعه و شنبه تعطیل است.)

شرکت کارگزار سفارت فرانسه در ایران

همانطور که گفته شد در حال حاضر مرکز CKGS به عنوان نماینده معتبر سفارت ایتالیا، مسئول دریافت مدارک و ارجاع آنها به سفارت است.

CKGS مرکز درخواست ویزا ایتالیا در ایران:

آدرس مرکز CKGS : ولنجک تهران ، خیابان 13 خیابان ولنجک، ساختمان اداری گالریا ،طبقه 4

شماره تماس : 22180701 - 22180702  -  22180703 22180704  (زمان تماس با مرکز 8:30 صبح تا 1:30 بعد از ظهر می باشد)

پست الکترونیک:  italyvisa.iran@ckgsir.com

روزهای کاری این مرکز همه روزه  از یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت  8 الی 16:30 است. ارسال درخواست  ویزا از ساعت 8 الی 14 و آخرین اسلات از ساعت 13 تا 14 می باشد. مجموعه خدمات پاسپورت نیز از ساعت 14 الی 15:30 به متقاضیان ویزا ارائه می شود.

·         نکاتی در خصوص روز رفتن به سفارت ایتالیا

·         به جز درخواست تعیین وقت که به صورت آنلاین است، تمامی فرم ها و مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا باید در وقت مصاحبه به صورت پرینت شده به متصدی باجه تحویل داده شود. بنابراین ارائه هیچ مدرکی به صورت الکترونیکی قابل قبول نخواهد بود. به یاد داشته باشید در صورتی که مدارک را به صورت کافی و جامع ارائه ندهید درخواست شما برای ویزا رد خواهد شد.

·         گفتار و رفتار شما در روز مصاحبه بسیار مهم است. باید بتوانید احساسات خود را به خوبی کنترل کنید و بدون استرس و شمرده شمره به همه سوالات افسر مربوطه صادقانه پاسخ دهید. در این صورت شانس خود را برای دریافت ویزا افزایش خواهید داد.

·         برای کودکان زیر ۱۲ سال، والدین یا قیم قانونی آنها باید مدارک مربوطه را به سفارت ارائه دهد.

·         از آوردن تلفن همراه، کامپیوتر شخصی و تبلت به داخل اداره کنسولی خودداری کنید.

·         توجه داشته باشید که حضور شخص متقاضی در هنگام ارائه مدارک الزامی است و  ارسال مدارک به سفارتخانه به صورت غیر حضوری قبول نمی باشد.

 ی ورود و خروج داشته باشد. علاوه براین با داشتن این ویزا، دانشجو در کنار تحصیل مجوز کار هم خواهد داشت.

ویزای کاری ایتالیا

رکود اقتصادی برخی از کشورهای اروپایی باعث شده است تا دریافت ویزای کاری کمی دشوار شود، چرا که برای هر پیشنهاد کاری اولویت در ابتدا با افرادی است که در کشورهای اتحادیه اروپا هستند و در صورتی که از میان آنها شخص لازم پیدا نشد، شانس دریافت مجوز کاری امکان پذیر می شود. برای تقاضای یک کار تمام وقت در کشور ایتالیا و اخذ ویزای کاری این کشور، نخست باید از طرف یک کارفرمای معتبر در ایتالیا پیشنهاد شغلی دریافت نمایید که این پیشنهاد باید به صورت یک دعوت نامه رسمی از سوی کارفرما برای شما ارسال گردد. در حال حاضر پایین ترین مدرک برای گرفتن ویزای کاری ایتالیا، مدرک کارشناسی است. اگر خواهان کار در ایتالیا هستید به شما توصیه می شود از راه ویزای تحصیلی اقدام نمایید. زیرا افراد فارغ التحصیل از دانشگاه های این کشور یا دانشگاه های دیگر کشورهای اروپایی برای استخدام شدن در شرکت های آگهی دهنده در اولویت هستند. اما اگر به هر صورتی موفق به دریافت ویزای کاری ایتالیا شدید با گذشت ۴ تا ۵ سال در ایتالیا می توانید اقامت خود را به دائم تبدیل نمایید.

  • ۰
  • ۰

ویزای فرانسه

ویزای فرانسه

کشور فرانسه یکی از کشورهای پهناور قاره اروپا است. این کشور در طول تاریخ همواره به فرهنگ غنی و میراث فرهنگی ارزشمندش بالیده است.اغب مردم جهان با بناهای تاریخی و منحصر به فرد این کشور آشنایی دارند. آثار معماری فرانسه یکی از جاذبه های گردشگری اصلی و مهم این کشور محسوب می شود. بناهای تاریخی فرانسه از برخی سبک های معماری معروف دنیا همچون گوتیگ، ایتالیایی و رومی الهام گرفته اند که برج ایفل و کاخ ورسای دو نمونه مشهور از آنها هستند. نقش گسترده این کشور در تاریخ ادبیات دنیا نیز با وجود شاعران و نویسندگان نامداری همچون مولیر و ویکتور هوگو به خوبی بر همگان روشن است و مردم این کشور از زبان خود به عنوان مهمترین بخش فرهنگی و هویتی کشور یاد می کنند. همچنین این کشور از سطح علمی بالایی برخوردار است و برخی از دانشگاه های آن جزو برترین مراکز علمی جهان شناخته می شوند. پایتخت کشور فرانسه، شهر بزرگ پاریس است که مرکز اصلی تجارت و فرهنگ این کشور به شمار می آید. موقعیت فرانسه از لحاظ جغرافیایی نیز مناسب است و دریای مدیترانه و خلیج بیسکای و همچنین کانال مانش، جنوب و شمال این کشور را احاطه کرده اند. به این ترتیب با توجه به آنچه گفته شد می توان نتیجه گرفت فرانسه یکی از کشورهای ایده آل برای گردشگری،تجارت،تحصیل و زندگی به شمار می آید. اما قبل از هر اقدامی برای اقامت در این کشور زیبا، تهیه ویزای فرانسه امری مهم و اساسی تلقی می شود، بنابراین برای انجام هرگونه فعالیتی در فرانسه مانند گردش، تحصیل، کار و حتی زندگی ابتدا می بایست ویزای مختص به همان فعالیت را دریافت کرد. در این مقاله در مورد انواع ویزاها و نحوه درخواست ویزا از سفارت فرانسه به همراه شرایط، مراحل،  مدارک و هزینه های مربوطه می پردازیم.

  • ۰
  • ۰


هلند اگرچه کشور کوچکی است اما مکان های دیدنی بسیاری دارد، جاذبه های بی شمار این کشور عضو اتحادیه اروپا سالیانه میلیون ها گردشگر را از سراسر جهان به سوی خود می کشاند. این کشور که در شمال غرب قاره‌ی اروپا واقع شده است بیشتر به خاطر لاله های رنگارنگ، کافه های دنج کنار رودخانه، ساختمان های مدرن و پل های سبک کلاسیک مشهور است. پایتخت هلند آمستردام است که یکی از شهرهای محبوب دنیا برای گردشگری و اقامت به شمار می آید. علاوه بر جاذبه های دیدنی، هلند در زمینه سرمایه گذاری و بیزینس نیز به عنوان سومین کشور برتر دنیا شناخته می شود. همچنین برخی از دانشگاه های این کشور در فهرست ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند و این موضوع مهمی است که مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. اما با وجود تمام این ویژگی ها نکته قابل توجه در خصوص این کشور قوانین و الزامات در نظر گرفته شده برای اخذ ویزای آن است، متقاضیان ورود به این کشور باید با توجه به اهداف خود از سفر در ابتدا برای دریافت یکی از انواع ویزاهای مورد نیاز اقدام نمایند. خوشبختانه هلند نیز یکی از کشورهای اروپایی عضو پیمان شینگن است بنابر

این چنانچه دارای ویزای شینگن هستید می توانید در طول اقامتتان در کشورهای اروپایی محدود شینگن از این کشور بی نظیر هم دیدن فرمایید. در این مقاله قصد داریم شما را با فرآیند اخذ ویزاهای این کشور، بیشتر آشنا کنیم.

برای دریافت فرم ویزا هلند به صفحه زیر مراجعه کنید.

ویزای شینگن هلند را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد. ویزای شینگن هلند و ویزای نشنال هلند . همانطور که میدانید هلند یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن است پس اگر ویزای شینگن هلند را دریافت کنید میتوانید به تمام کشورهای عضو شینگن هم سفر کنید ولی اگر ویزای نشنال را دریاف کنید فقط میتوانید به کشور هلند سفر کنید. ویزای شینگن هلند به دو دسته ویزای شینگن کوتاه مدت و ویزای مالتی شینگن تقسیم می شود. با با نظر و صلاحدید کنسول ویزای مربوطه برای شما صادر می شود.

ویزای هلند