ویزای تضمینی شینگن

ما بصورت تخصصی و تضمینی برای شما ویزای بلند مدت و کوتاه مدت اخذ میکنیم

ویزای تضمینی شینگن

ما بصورت تخصصی و تضمینی برای شما ویزای بلند مدت و کوتاه مدت اخذ میکنیم

ویزای شینگن یعنی چه؟ شینگن چیست ویزای شینگن چیست؟ ویزای شینگن چیست ویزا شینگن ویزای شینگن اخذ ویزا شینگن اخذ ویزای شینگن اخذ ویزای شینگن تضمینی ویزای شینگن تضمینی اخذ ویزا شینگن تضمینی اخذ ویزای بلند مدت شینگن اخذ ویزای شینگن تضمینی فوری اخذ ویزای شینگن فوری اخذ ویزای تضمینی شینگن اخذ ویزای شینگن در کمترین زمان ویزا شینگن تضمینی ویزای بلند مدت شینگن ویزای مالتیپل شینگن ویزای مالتی پل شینگن ویزای بلند مدت شینگن ویزای شینگن بلند مدت شینگن تضمینی ویزای تضمینی شینگن دریافت ویزای شینگن دریافت ویزای مالتی شینگن گرفتن ویزای شینگن نرخ ویزای شینگن هزینه اخذ ویزای شینگن نحوه گرفتن ویزای شینگن ویزای شینگن با کمترین هزینه هزینه ویزای شینگن ارزانترین روش ویزای شینگن ارزانتزین قیمت ویزای شینگن مشاوره ویزای شینگن ویزای شینگن بدون مدارک ویزای شینگن فوری اخذ ویزای 4 ساله شنگن ویزای 3 ساله شینگن ویزای 5 ساله شینگن ویزای بلند مدت ویزای بلند مدت مالتی ویزای بلند مدت مالتی پل ویزای مالتیپل ویزای مولتیپل چیست دریافت ویزای اروپا اخذ ویزای شنگن آلمان اخذ ویزای شنگن آلمان تضمینی اخذ ویزای 2 ساله المان راه های سریع گرفتن ویزا شینگن راههای اخذ ویزای شینگن ایتالیا ویزای بلند مدت فرانسه ویزای بلند مدت المان ویزای دانشجویی ویزای توریستی اخذ ویزای ایتالیا اخذ ویزا شنگن با اقامت دو ساله اخذ ویزا مولتی پل ۱ ساله اروپا اخذ ویزای کاری اروپا ویزای دوساله یونان ویزا دوساله ایتالیا ویزای دو ساله اروپا ویزای تجاری شینگن ویزای ایتالیا تضمینی اخذ ویزای پلند مدت انگلیس اخذ ویزای تضمینی آلمان اخذ ویزای تضمینی مجارستان اخذ ویزای سه ماهه شینگین اخذ ویزای مجارستان تضمینی ویزای توسعه تجاری شینگن ویزای مالتیپل آمریکا ویزای مولتیپل کانادا ویزای مالتی اروپا ویزای مالتی ویزا اروپا مالتی اعتبار پاسپورت برای شنگن اعتبارپاسپورت برای شنگن اخذ اقامت اقامت شینگن اخذ اقامت شینگن اقامت دائم شینگن اقامت دائم اروپا تضمینی اقامت اروپا با کمترین هزینه اقامت اروپا با تمکن مالی ارزانترین راه اقامت اروپا ارزانترین اخذ اقامت ارزانترین راه اقامت اقامت تضمینی اروپا اقامت اروپا ازطریق توسعه تجاری اخذ

  • ۰
  • ۰

سوئیس یکی از کشورهای زیبای اروپایی است که به خاطر دارا بودن جاذبه های طبیعی بکر و زیبا و جامعه ای آرام و در عین حال پیشرفته به یکی از بهترین کشورهای جهان برای گردش، زندگی، کار و یا ادامه تحصیل تبدیل شده است. این کشور در غرب اروپا قرار دارد و با کشورهایی نظیر ایتالیا، فرانسه، آلمان و اتریش همسایه است. جمعیت سوئیس در حدود هفت و نیم میلیون نفر و مساحت آن نیز برابر با ۴۱٬۲۹۰ کیلومتر مربع می باشد. شهر دیدنی برن پایتخت این کشور است و شهرهای ژنو و زوریخ نیز از جمله قطب ‌های مهم اقتصادی آن به حساب می آیند. جالب است بدانید در کشور سوئیس چندین زبان به طور رسمی شناخته شده اند که عبارتند از: آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش. حضور این کشور اروپایی ثروتمند در جمع دیگر کشورهای اروپایی عضو پیمان شینگن موجب شده است تا سالانه میلیون ها گردشگر خارجی بتوانند به راحتی برای سفر به این کشور زیبا و بازدید از تمامی اماکن تاریخی و جاذبه های شگفت انگیزش برنامه ریزی کنند. البته اخذ ویزای این کشور همانند کشورهای دیگر اروپایی ناحیه شینگن دارای شرایط، مراحل و مدارک مشخصی است و در نهایت تصمیم گیری نهایی درباره صدور ویزای سوئیس نیز به عهده سفارت این کشور خواهد بود. آژانس شمیران گشت در این مقاله راهنمای کاملی از ویزا و سفارت کشور سوئیس را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

ویزای سوئیس

 

·         انواع ویزاهای سوئیس و مدت زمان اعتبار آنها

اولین قدم برای دریافت مجوز ورود به هر کشوری، درخواست برای ویزای آن کشور است. به طور کلی سفارت کشورها با توجه به نوع اهداف متقاضیان انواع مختلفی از ویزا را صادر می نمایند. انواع ویزای کشور سوئیس نیز دامنه وسیعی از اهداف افراد خواهان مهاجرت  به این کشور را پوشش می دهد. در ادامه به مهم ترین ویزاهای سوئیس می پردازیم.

·         ویزای ترانزیت سوئیس

شما با در دست داشتن ویزای ترانزیت سوئیس فقط قادر خواهید بود تا در یکی از فرودگاه های عضو پیمان شینگن توقف کرده و به منظور رسیدن به مقصد اصلی، خط هواپیمایی خود را عوض نمایید. دقت نمایید این ویزا به شما اجازه خروج از محوطه فرودگاه را نخواهد داد.

·         ویزای توریستی سوئیس

یکی از ویزاهایی که مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفته است، ویزای توریستی سوئیس می باشد. اگر با هدف تفریح و بازدید از دیدنی های سوئیس و یا ملاقات با خانواده و بستگان می خواهید به این کشور سفر کنید باید برای دریافت ویزای توریستی سوئیس اقدام نمایید. این نوع از ویزا این امکان را به شما خواهد داد تا به راحتی  در تور سوئیس و کشورهای دیگر عضو شینگن سفر کنید، اصولا مدت زمان اعتبار ویزای شینگن کوتاه مدت، 90 روز  است و  به صورت هر شش ماه یک بار قابل تمدید می باشد.

·         ویزای ملی سوئیس  (national visas)

اگر به منظور ادامه تحصیل و یا کار، قصد سفر به کشور سوئیس را دارید به شما پیشنهاد می شود برای ویزای ملی این کشور درخواست نمایید. National visas یا همان ویزای ملی درواقع ویزای نوع D سوئیس است. این ویزا برای افرادی مناسب است که می خواهند در یک مدت زمان مشخص و محدود با  هدفی خاص در کشور سوئیس حضور یابند. این ویزا می تواند از سوی سفارت به صورت یک بار ورود و یا چند بار ورود صادر گردد. اغلب متقاضیانی که خواستار دریافت ویزای ملی سوئیس هستند عبارتند از:

ü      دانشجویان بین‌المللی که به منظور انجام پروژه ‌های تحقیقاتی با مدت زمانی مشخص(کمتر از یک سال)، به این کشور می آیند.

ü      دانشجویان بین‌المللی که با هدف تحصیل در محدوده زمانی یک ساله  به کشور سوئیس و یا دیگر کشورهای عضو پیمان شینگن سفر می کنند. این ویزا قابلیت تمدید دارد.

ü      افرادی که با هدف کار کردن و یا انجام پژوهش علمی و آموزشی در مؤسسه های علمی تحقیقاتی معتبر کشور سوئیس و اتحادیه شینگن، برای ویزای کاری سوئیس اقدام می کنند.

ü       آن دسته از هنرمندان و ورزشکارانی که برای شرکت در مسابقه و یا جشنواره های بین المللی و ارائه مهارت و تخصص خود، نیازمند اقامت در کشور سوئیس هستند.

ü      چنانچه گردشگری به علت شرایط اضطراری وضعیت پزشکی خود توانایی ترک سوئیس را نداشته باشد می تواند برای ویزای ملی اقدام نماید.

·         انواع ویزای کشور سوئیس از لحاظ تعداد ورود و خروج

ویزاهای کوتاه مدت کشور سوئیس از لحاظ تعداد ورود و خروج می تواند به سه دسته جداگانه تقسیم بندی شود:

ویزای یک بار ورود سوئیس

ویزای یک بار ورود (سینگل) به شما این امکان را می دهد که فقط یک بار، به کشور سوئیس (و یا یکی از مناطق شینگن) سفر نمایید و جدا از این که مدت اعتبار ویزای شما چقدر است در صورت ترک کشور مذکور ویزای شما باطل خواهد شد و دیگر قابل تمدید نمی باشد.

ویزای دو بار ورود سوئیس

شرایط اخذ ویزای سوئیس از نوع دابل نیز همانند ویزای سینگل است اما به گردشگران اجازه خواهد داد تا در یک بازه زمانی تعیین شده، تا دو بار به کشور سوئیس سفر کنند.

ویزای چند بار ورود سوئیس

یکی از بهترین و در واقع کاربردی ترین ویزاهای سوئیس ویزای چند بار ورود (مولتیپل) است، شما با اخذ این ویزا اجازه خواهید داشت که علاوه بر سوئیس که مقصد اصلی سفر شماست بین کشورهای دیگر عضو پیمان شینگن نیز به راحتی گردش و اقامت داشته باشید. البته این نوع ویزای کشور سوئیس نیز دارای مدت اعتبار 90 روزه است و می توانید هر 6 ماه از سال آن را تمدید نمایید.  

·         ویزای تحصیلی سوئیس

اگر به قصد تحصیل می خواهید راهی کشور زیبای سوئیس شوید در ابتدا لازم است تا از سفارت این کشور درخواست ویزای تحصیلی نمایید. سفارت  سوئیس جهت بررسی درخواست ویزای تحصیلی شما  حداقل به دو ماه زمان نیاز خواهد داشت. یکی از شرایط مهم و  پایه برای درخواست ویزای تحصیلی نیز گرفتن پذیرش از یک دانشگاه معتبر سوئیسی و ثبت نام در آن دانشگاه است. سپس با ارائه گواهی ثبت نام به سفارت می توانید برای ویزای تحصیلی اقدام نمایید. شایان ذکر است یکی از مزایای تحصیل در سوئیس اجازه کار 15 ساعت در هفته به منظور تامین برخی از مخارج زندگی و تحصیل است. همچنین والدین فرزندانی که در کشور سوئیس به تحصیل مشغول هستند می توانند با دریافت ویزای توریستی سوئیس برای ملاقات فرزندان خود به این کشور سفر نمایند.

·         ویزای کاری سوئیس

برای اخذ ویزای کاری سوئیس و اقامت در این کشور در اولین قدم نیازمند پیداکردن یک شرکت و کارفرمای مطمئن در این کشور هستید تا برای شما یک دعوت‌نامه کاری مورد تائید اداره فدرال مهاجرت (FOM) کشور سوئیس را ارسال نماید. در ادامه باید اصل و فکس شده دعوت ‌نامه را به سفارت سوئیس تحویل دهید. بعد از اخذ ویزای کاری سوئیس، به شما به مدت یک سال اجازه اقامت در این کشور داده می شود. لازم به ذکر است با ادامه فعالیت در این کشور، ویزای شما تا 3 یا 5 سال دیگر قابل تمدید خواهد بود. همچنین بعد از سپری شدن یک دوره 10 ساله می توانید درخواست اقامت دائم نیز داشته باشید.

برخی شرایط و مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری سوئیس

ü      گواهی یا مدرکی که ثابت کند شغل مورد نظر ابتدا در کشور سوئیس و کشورهای عضو اتحادیه اروپا  آگهی شده و برای آن متقاضی وجود نداشته است.

ü      متقاضیان کار در سوئیس می بایست از مدیران، متخصصان و یا کارگران حرفه ای باشند.

ü      داشتن تجربه کافی، مدرک زبان و ارائه رزومه شخصی لازم است.

ü      محدوده سنی متقاضیان ویزای کاری سوئیس باید بین 22 تا 39 سال باشد.

ü      کپی از مدارک تحصیلی متقاضی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و یا دکترا و ترجمه آن (لازم به ذکر است حداقل مدرک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری، لیسانس مرتبط با رشته کاری در سوئیس است.)

ü      قرارداد کار بین کارفرما و متقاضی باید رسمی و معتبر بوده و همچنین مورد تأیید قراردادهای صنفی در کشور سوئیس باشد.

ü      فرم تکمیل شده تقاضای ویزای کار در کشور سوئیس که بر اساس کانتون یا منطقه متفاوت می  باشد،

جهت یافتن مشاغل مختلف در کشور سوئیس می توانید از طریق تماس مستقیم با کارفرما، تبلیغات شرکت های سوئیسی، روزنامه ها، موسسات کاریابی و سایت های اینترنتی اقدام نمایید. راه های برقراری ارتباطات با شرکت ها و موسسات سوئیسی (Swiss Firms) از طریق مراجعه به وب سایت های مربوطه و یا تماس مستقیم برای کاریابی است. برخی از سایت های مرتبط با جستجوی کار در کشور سوئیس عبارتند از:

www.dicomgroup.com                   www.randstad.ch            www.jobwinner.ch                                 

www.futurewatch.ch                  www.datacareer.ch             www.stellenzug.ch

www.efinancialcareers.ch          www.jobserve.com        www.tyco-healthcare.ch

www.jobscout24.ch                    www.expatica.com       www.gecareers.com      

 

انواع مجوز کار در کشور سوئیس

به طور کلی انواع مجوز کار در کشور سوئیس به چهار گروه تقسیم می شود که عبارتند از:

مجوز L: یک اجازه اقامت کوتاه مدت است که اجازه می دهد تا شما در مدت یکسال در کشور سوئیس بمانید. این مجوز به شرایط قرارداد کار مرتبط است و ممکن است در موارد استثنایی برای  یک سال دیگر نیز تمدید شود.

مجوز B: یک مجوز اقامت کوتاه مدت یا موقت است که برای یک سال معتبر است، اما می تواند سالانه افزایش یابد.این مجوزها به صورت سهمیه ای صادر می شوند و به یک کارفرما مربوط هستند. مجوزها اغلب مشخص می کنند که شما در کانتون یا منطقه ای که مجوز برایتان صادر شده است، زندگی می کنید و نمی توانید از آن کانتون یا منطقه خارج شوید.

مجوز C: یک مجوز اقامت برای کسانی است که طی ۱۰ سال مداوم در کشور سوئیس زندگی کرده اند؛ در خصوص شهروندان ایالات متحده و کانادا فقط باید زندگی برای پنج سال مداوم در کشور سوئیس داشته باشند.

مجوز G: این نوع مجوز اقامت برای متقاضیان خارجی که در منطقه مرزی زندگی می کنند و در منطقه مرزی دیگری در کشور سوئیس کار می کنند، می باشد، اگرچه برای اکثر کشورهای اروپایی عضو انجمن تجارت آزاد اروپا EFTAA دیگر لازم به صدور این مجوز نیست. (همه مسافران مرزی باید حداقل یک بار در هفته به محل اصلی اقامت خود بروند.) 

v     شرایط ارائه دعوتنامه به سفارت سوئیس برای انواع ویزای کاری، تحصیلی و  توریستی

در صورتی که برای دریافت راحت تر ویزا از سوی اقوام خود و یا موسسه و شرکت خاصی موفق به دریافت دعوتنامه شده اید باید در زمان مراجعه به سفارت حتما آن را به کنسولگری ارائه نمایید. لازم به ذکر است این دعوتنامه باید از شرایط خاصی برخوردار باشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

·         ارائه اصل دعوتنامه به سفارت برای اخذ ویزای سوئیس

·         اثبات ارتباط میان فرد متقاضی و شخص دعوت کننده

·         ارائه جزئیات کاملی از شخص دعوت کننده شامل نام و نام خانوادگی، آدرس، تاریخ تولد و تابعیت.

·         درج تاریخ تنظیم دعوتنامه  

·         در دعوتنامه کاری امضای مدیر کمپانی لازم خواهد بود.

·         در صورتی که فرد میزبان جهت اسکان  متقاضی محلی را در نظر گرفته است باید حتما وجود خارجی این محل را اثبات نماید.

·         اگر میزبان می خواهد از فرد متقاضی ویزا، بعد از ورود به کشور سوئیس حمایت مالی نماید، باید مدارک لازم در زمان وقت مصاحبه ارائه شود.

·         ویزای تجاری سوئیس

با توجه به اقتصاد فوق‌العاده قوی کشور سوئیس، تقاضا برای اخذ ویزای تجاری این کشور بسیار بالاست. ویزای تجاری بسیار به ویزای سرمایه‌گذاری شباهت دارد. شرایط اخذ این ویزا نیز دائما در حال تغییر است و دولت سوئیس در حال درنظر گرفتن تدابیر ویژه ای برای آن می باشد. به طور مثال تاسیس یک شرکت تجاری و محیط کسب و کار ‌که حداقل بتواند برای 10 نفر ایجاد شغل نماید، یکی از راه های دریافت این ویزا خواهد بود. به بیان دیگر کارآفرینی در این کشور می تواند شما را به اقامت دائم سوئیس برساند. لازم به ذکر است شما باید قادر به پرداخت حقوق ماهیانه حداقل ۳۵۰۰ فرانک برای هر کدام از کارگرها باشید. متقاضیان با این روش می توانند در ابتدا ویزای اقامتی 1ساله‌ سوئیس را دریافت نمایند. بعد از گذشت این یک سال در صورتی که فعالیت اقتصادی شما مورد قبول دولت سوئیس واقع شود، به طوری که سود خالص فعالیت شرکت شما به بالای ۱۰۰۰۰۰ فرانک برسد می‌توانید از سفارت سوئیس  برای دریافت کارت اقامت سالیانه که به ویزای نوع b  نیز معروف است اقدام نمایید.

·         ویزای ازدواج سوئیس

از راه های دیگر به دست آوردن اقامت و تابعیت کشور سوئیس، ازدواج با شهروند این کشور است. برای دریافت این نوع اقامت باید از شرایط خاصی برخوردار باشید. برخی از این شرایط عبارتند از:

ü      سن فرد متقاضی ازدواج حتما باید بالای 18 سال باشد.

ü      اثبات مجرد بودن هر دو فرد متقاضی ازدواج ضروری است و در صورتی که قبلا متاهل بوده اند ارائه گواهی طلاق موثق و یا گواهی فوت همسر سابق نیاز خواهد بود.

ü      ازدواج با یک شخص سوئیسی باید در حضور افسر اداره ثبت احوال این کشور انجام شود که به همین منظور بهتر است شهرداری و اداره مهاجرت محل سکونت شما در جریان این امر قرار بگیرند. مراسم دین نیز باید بعداز ازدواج مدنی شود.

ü      به منظور ازدواج با یک شخص سوئیسی، طرف دوم  نیز حتما باید اجازه اقامت در سوئیس را داشته باشید.  

 

·         ویزای اعتباری منطقه محدوده سوئیس (LTV)

ویزای اعتباری منطقه محدوده سوئیس یا Limited Territorial Validity Visas که به اختصار (LTV) گفته می شود، یک ویزای خاصی است که به شما اجازه می دهد تا در مدت زمان اعتبار ویزا فقط به سوئیس و محدوده خاصی از اتحادیه شینگن سفر نمایید. در واقع این ویزای کشور سوئیس تنها در قسمت های تعیین شده دارای اعتبار خواهد بود و خارج از آن به شما اجازه ورود و اقامت در کشور های دیگر را نمی دهد. این ویزا اغلب برای افرادی با شرایط خاص مانند پناهندگان در نظر گرفته می شود.

*** سفارت ***

·         طریقه گرفتن وقت سفارت سوئیس

پیش از هر اقدامی برای دریافت ویزای سوئیس ابتدا باید در رابطه با نوع ویزایی که قصد اخذ آن را دارید، کاملا مطمئن شوید. زیرا همانطور که می دانید انتخاب نوع ویزا با توجه به اهداف سفر متفاوت است. پس از تعیین نوع ویزا، باید مدارک لازم جهت اخذ ویزا را به طور کامل جمع آوری نمایید. همچنین می توانید همزمان با جمع آوری مدارک سه ماه قبل از تاریخ سفر خود برای گرفتن وقت سفارت سوئیس نیز اقدام نمایید. در نظر داشته باشید تعیین قرار ملاقات در سفارت برای اخذ ویزا ضروری است.لازم است بدانید در حال حاضر تحویل مدارک و انجام عملیات بیومتریک(انگشت ‌نگاری) جهت اخذ ویزای شینگن سوئیس به شرکت کارگزار وی اف اس (VFS) واگذار شده است. بنابراین شما باید از طریق این شرکت درخواست وقت سفارت خود را تنظیم نمایید. لازم به ذکر است بنابر قوانین موجود، کارکنان VFS مجاز به هیچ گونه راهنمایی در خصوص مهاجرت نخواهند بود و برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روند دریافت ویزاها باید از مشاوران با تجربه کمک بگیرید. برای تعیین وقت سفارت باید با فرستادن ایمیلی به آدرس appointmentswitzerland@vfshelpline.com درخواست خود را برای شرکت VFS سوئیس مطرح نمایید. معمولاً 2 هفته بعد از آن در صورتی که تمام مشخصات لازم نظیر نام و نام خانوادگی، شماره پاسپورت، ملیت، جنسیت، تاریخ تولد، شماره تماس و ... را به درستی ارسال کرده باشید، ایمیلی به منظور تایید درخواست، برای شما ارسال خواهد شد که حاوی تاریخ مراجعه به سفارت است. از ایمیل تاییدیه پرینت گرفته و در روز مصاحبه به همراه خود داشته باشید.

·         طریقه پر کردن فرم شینگن سوئیس

با تعیین نوع ویزا و همچنین گرفتن وقت سفارت سوئیس، نوبت به دریافت فرم شینگن سوئیس و تکمیل آن می رسد. دقت نمایید فرم شینگن برای کارگزاران سفارت سوئیس اهمیت زیادی دارد و می تواند نقش مهمی در پذیرش یا ریجکت ویزای شما داشته باشد. بنابراین توصیه می گردد این فرم را با دقت زیاد و کاملا صادقانه تکمیل نمایید. چرا که وجود هر گونه اشتباهی در فرم، می تواند عدم صداقت متقاضی را نشان دهد و در نتیجه فرآیند دریافت ویزای شینگن سوئیس را دچار اختلال نماید. بهتر است برای کاهش اشتباهات احتمالی در این فرم حتما آن را به صورت تایپ شده تکمیل نمایید و سپس پرینت آن را در وقت مصاحبه به همراه دیگر مدارک لازم همراه خود داشته باشید. همچنین باید این فرم برای هر فرد به صورت جداگانه تکمیل شود.

·         مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای سوئیس

در این قسمت مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای سوئیس را به شما معرفی خواهیم کرد. اما دقت داشته باشید در هنگام اقدام برای ویزا حتما جدیدترین شرایط و مدارک مورد نیاز برای ویزا را بررسی و تهیه نمایید.

ü      فرم درخواست ویزای کشور سوئیس

ü      گذرنامه با حداقل 3 ماه تاریخ اعتبار

ü      ۲ قطعه عکس جدید با پشت زمینه کاملا سفید

ü      کارت ملی و شناسنامه

ü      گردش ۶ ماه آخر سپرده بانکی به انضمام  نامه تمکن مالی و سند مالکیت

ü      ارائه گواهی اشتغال به کار به همراه فیش حقوقی ( در گواهی اشتغال به کار لازم است مواردی مانند تاریخ استخدام، سمت، میزان حقوق و مرخصی و ذکر شود.)

ü      ارائه گواهی بازنشستگی

ü      برای افرادی که دارای کسب و کار آزاد هستند و یا درحوزه تجارت مشغول به کارند ارائه پروانه کسب و ثبت شرکت و یا کارت بازرگانی لازم خواهد بود.

ü      برای افراد زیر 18 سال ارائه گواهی اشتغال به تحصیل و همچنین اجازه نامه مدیر مدرسه و آموزشگاه الزامی است.

ü      بیمه مسافرتی با پوشش حداقل 30 هزار یورو

ü      ارائه مدارک مربوط به رزرو هتل و بلیط هواپیما

ü      ارائه اصل دعوتنامه در صورت موجود بودن

(لازم به ذکر است تمامی این مدارک  می بایست به یکی از زبان ‌های انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی و یا آلمانی به سفارت تحویل داده شوند. این مدارک به مهر دادگستری نیاز ندارند و  تنها مهر دارالترجمه معتبر کافی خواهد بود.)

·         هزینه ها و مدت زمان مورد نیاز برای اخذ ویزای سوئیس

با توجه به این که بیشتر تقاضاها برای ویزای سوئیس مربوط به ویزای توریستی شینگن نوعC  می باشد.لازم است در این بخش به هزینه های مربوط به این ویزا بپردازیم. هزینه صدور ویزای توریستی سوئیس برای افراد بالای ۱۲ سال معادل ۶۰ یورو، برای کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال معادل ۳۵ یورو و برای کودکان زیر ۶ سال نیز رایگان خواهد بود. همسر و فرزندان و یا دانشجویانی که فقط به مدت ۹۰ روز در سوئیس تحصیل می‌کنند و همچنین شهروندان سوئیسی، اتحادیه اروپا (EU) و یا EFTA نیز هزینه ای جهت اخذ ویزای سوئیس پرداخت نمی کنند. برای درخواست ویزای توریستی سوئیس، علاوه بر هزینه ذکر شده در بالا باید برای خدمات ارائه شده توسط شرکت VFS نیز مبلغ 26.5 یورو بپردازید؛ بنابراین قیمت ویزای سوئیس از نوع توریستی برای افراد بالغ، 86.5 یورو خواهد بود. به یاد داشته باشید این وجه به هنگام ارائه درخواست ویزا باید به صورت نقدی و به یورو  پرداخت شود و وجه پرداخت شده قابل عودت نخواهد بود. در رابطه با مدت زمان دریافت ویزای سوئیس نیز باید گفت همانطور که قبلا نیز اشاره شد به طور کلی متقاضی بهتر است تا 90 روز قبل از سفر خود برای درخواست ویزا اقدام نماید. معمولاً فرآیند صدور ویزای سوئیس نیز بعد از 10 تا 15 روز کاری و پس از بررسی درخواست شما توسط مسئولان به نتیجه خواهد رسید. اما در شرایط خاص نیز ممکن است این مدت‌ زمان به ۳۰ تا ۶۰ روز افزایش یابد.

 

·         آدرس سفارت و شرکت کارگزار سوئیس

آدرس سفارت سوئیس در ایران:  تهران، الهیه، خیابان شریفی منش، کوچه یاسمن، پلاک ۲

تلفن: ۲۲۰۰۸۳۳۳ (۰۲۱)          نمابر: ۲۲۰۰۶۰۰۲ (۰۲۱)

کدپستی: ۶۳۷۵۱-۱۹۶۴۹    صندوق پستی: ۴۶۸۳-۱۹۳۹۵

پست الکترونیک (برای خدمات ویزا): teh.visa@eda.admin.ch

وب‌سایت سفارت سوئیس:  www.eda.admin.ch

روزها و ساعات کاری: شنبه تا پنج شنبه ۷:۳۰ تا ۱۵:۳۰

·         وی اف اس  سوئیس در ایران

آدرس مرکز وی اف اس گلوبال سفارت سوئیس:  تهران، خیابان موسوی(گلستان پنجم)، میدان هروی، طبقه چهارم هروی سنتر

تلفن:    82805906 (021)

آدرس ایمیل VFS سوئیس:   info.switzerlandiran@vfshelpline.com

روزها و ساعات کاری: همه روزه به جز جمعه ها و روزهای تعطیل سفارت سوئیس از ساعت 8 الی 17  

·         نکاتی در خصوص روز رفتن به سفارت

·         همه افراد بالای ۱۲ سال باید شخصا مدارک لازم و همچنین درخواست صدور ویزای خود را به سفارت سوئیس تحویل دهند.

·         اگر فرد متقاضی ویزا در تاریخ تعیین شده توسط سفارت نتواند جهت مصاحبه، حضور یابد، درخواست وی توسط مسئولان سفارت ریجکت خواهد شد و باید دوباره برای وقت سفارت درخواست نماید که این روال در بار دوم زمانبر خواهد بود. بنابراین بهتر است برنامه ریزی داشته باشید و در زمان مناسب برای ویزا اقدام نمایید.

·         در روز مصاحبه باید به کلیه سوالات به صورت کاملا واضح و صریح پاسخ دهید و هدف خود از سفر به کشور سوئیس را به خوبی بیان نمایید. در نظر داشته باشید  هر گونه عدم صداقت به ضرر شما تمام خواهد شد.


  • ۹۸/۰۴/۲۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی