ویزای تضمینی شینگن

ما بصورت تخصصی و تضمینی برای شما ویزای بلند مدت و کوتاه مدت اخذ میکنیم

ویزای تضمینی شینگن

ما بصورت تخصصی و تضمینی برای شما ویزای بلند مدت و کوتاه مدت اخذ میکنیم

ویزای شینگن یعنی چه؟ شینگن چیست ویزای شینگن چیست؟ ویزای شینگن چیست ویزا شینگن ویزای شینگن اخذ ویزا شینگن اخذ ویزای شینگن اخذ ویزای شینگن تضمینی ویزای شینگن تضمینی اخذ ویزا شینگن تضمینی اخذ ویزای بلند مدت شینگن اخذ ویزای شینگن تضمینی فوری اخذ ویزای شینگن فوری اخذ ویزای تضمینی شینگن اخذ ویزای شینگن در کمترین زمان ویزا شینگن تضمینی ویزای بلند مدت شینگن ویزای مالتیپل شینگن ویزای مالتی پل شینگن ویزای بلند مدت شینگن ویزای شینگن بلند مدت شینگن تضمینی ویزای تضمینی شینگن دریافت ویزای شینگن دریافت ویزای مالتی شینگن گرفتن ویزای شینگن نرخ ویزای شینگن هزینه اخذ ویزای شینگن نحوه گرفتن ویزای شینگن ویزای شینگن با کمترین هزینه هزینه ویزای شینگن ارزانترین روش ویزای شینگن ارزانتزین قیمت ویزای شینگن مشاوره ویزای شینگن ویزای شینگن بدون مدارک ویزای شینگن فوری اخذ ویزای 4 ساله شنگن ویزای 3 ساله شینگن ویزای 5 ساله شینگن ویزای بلند مدت ویزای بلند مدت مالتی ویزای بلند مدت مالتی پل ویزای مالتیپل ویزای مولتیپل چیست دریافت ویزای اروپا اخذ ویزای شنگن آلمان اخذ ویزای شنگن آلمان تضمینی اخذ ویزای 2 ساله المان راه های سریع گرفتن ویزا شینگن راههای اخذ ویزای شینگن ایتالیا ویزای بلند مدت فرانسه ویزای بلند مدت المان ویزای دانشجویی ویزای توریستی اخذ ویزای ایتالیا اخذ ویزا شنگن با اقامت دو ساله اخذ ویزا مولتی پل ۱ ساله اروپا اخذ ویزای کاری اروپا ویزای دوساله یونان ویزا دوساله ایتالیا ویزای دو ساله اروپا ویزای تجاری شینگن ویزای ایتالیا تضمینی اخذ ویزای پلند مدت انگلیس اخذ ویزای تضمینی آلمان اخذ ویزای تضمینی مجارستان اخذ ویزای سه ماهه شینگین اخذ ویزای مجارستان تضمینی ویزای توسعه تجاری شینگن ویزای مالتیپل آمریکا ویزای مولتیپل کانادا ویزای مالتی اروپا ویزای مالتی ویزا اروپا مالتی اعتبار پاسپورت برای شنگن اعتبارپاسپورت برای شنگن اخذ اقامت اقامت شینگن اخذ اقامت شینگن اقامت دائم شینگن اقامت دائم اروپا تضمینی اقامت اروپا با کمترین هزینه اقامت اروپا با تمکن مالی ارزانترین راه اقامت اروپا ارزانترین اخذ اقامت ارزانترین راه اقامت اقامت تضمینی اروپا اقامت اروپا ازطریق توسعه تجاری اخذ

  • ۰
  • ۰


هلند اگرچه کشور کوچکی است اما مکان های دیدنی بسیاری دارد، جاذبه های بی شمار این کشور عضو اتحادیه اروپا سالیانه میلیون ها گردشگر را از سراسر جهان به سوی خود می کشاند. این کشور که در شمال غرب قاره‌ی اروپا واقع شده است بیشتر به خاطر لاله های رنگارنگ، کافه های دنج کنار رودخانه، ساختمان های مدرن و پل های سبک کلاسیک مشهور است. پایتخت هلند آمستردام است که یکی از شهرهای محبوب دنیا برای گردشگری و اقامت به شمار می آید. علاوه بر جاذبه های دیدنی، هلند در زمینه سرمایه گذاری و بیزینس نیز به عنوان سومین کشور برتر دنیا شناخته می شود. همچنین برخی از دانشگاه های این کشور در فهرست ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند و این موضوع مهمی است که مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. اما با وجود تمام این ویژگی ها نکته قابل توجه در خصوص این کشور قوانین و الزامات در نظر گرفته شده برای اخذ ویزای آن است، متقاضیان ورود به این کشور باید با توجه به اهداف خود از سفر در ابتدا برای دریافت یکی از انواع ویزاهای مورد نیاز اقدام نمایند. خوشبختانه هلند نیز یکی از کشورهای اروپایی عضو پیمان شینگن است بنابر

این چنانچه دارای ویزای شینگن هستید می توانید در طول اقامتتان در کشورهای اروپایی محدود شینگن از این کشور بی نظیر هم دیدن فرمایید. در این مقاله قصد داریم شما را با فرآیند اخذ ویزاهای این کشور، بیشتر آشنا کنیم.

برای دریافت فرم ویزا هلند به صفحه زیر مراجعه کنید.

ویزای شینگن هلند را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد. ویزای شینگن هلند و ویزای نشنال هلند . همانطور که میدانید هلند یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن است پس اگر ویزای شینگن هلند را دریافت کنید میتوانید به تمام کشورهای عضو شینگن هم سفر کنید ولی اگر ویزای نشنال را دریاف کنید فقط میتوانید به کشور هلند سفر کنید. ویزای شینگن هلند به دو دسته ویزای شینگن کوتاه مدت و ویزای مالتی شینگن تقسیم می شود. با با نظر و صلاحدید کنسول ویزای مربوطه برای شما صادر می شود.

ویزای هلند

*** ویزا ***

انواع ویزاهای هلند و مدت زمان اعتبار آنها

همانطور که می دانید برای سفر به کشور هلند و اخذ اقامت این کشور اروپایی در ابتدای امر نیازمند دریافت مجوز اقامت یا همان ویزای مناسبی هستید که به شما اجازه ورود به این کشور را خواهد داد. ویزای مناسب با توجه به اهداف شخص متقاضی، ملیت، مقصد و مدت زمان اقامتش تعیین می شود. به منظور شناسایی ویزای مناسب خود باید با انواع ویزاهای این کشور آشنایی داشته باشید تا در این صورت بتوانید بهترین گزینه برای اقامت خود در هلند را انتخاب نمایید. همچنین دریافت هر کدام از ویزاهای هلند نیازمند داشتن شرایط ویژه ای خواهد بود که بر اساس قانون و مقررات مهاجرتی این کشور مشخص شده اند. لازم به ذکر است مراحل و مدارک لازم برای اخد ویزای هلند می تواند در هر کشوری تا حدودی متفاوت باشد.مثلا به برخی از ساکنان کشورهای دیگر نظیر سوئیس اجازه داده شده تا بدون اخذ انواع ویزای هلند وارد خاک این کشور شوند. اما متقاضیان ایرانی برای هر گونه اقامتی در هلند نیازمند داشتن ویزا هستند. در ادامه به انواع ویزاهای کشور هلند با توجه به مدت زمان اعتبار، تعداد ورود و خروج و هدف از اقامت خواهیم پرداخت.

·         انواع ویزای شینگن هلند بر اساس تعداد ورود و خروج از کشور

به طور کلی ویزای شینگن به سه دسته سینگل، دابل و مولتیپل تقسیم بندی می شود. ویزای سینگل بدین معنی است که شما اجازه دارید تنها با یک ‌بار ورود به یکی از کشورهای اروپایی عضو این پیمان مثل کشور هلند به صورت متوالی مثلا 90 روز را بدون خروج از این کشور در آن اقامت داشته باشید. با ویزای دابل نیز این امکان تا دوبار ورود به شما داده می شود. اما ویزای مولتیپل، به شما اجازه می دهد تا به هر میزانی که می خواهید در منطقه شینگن به کشورهای اروپایی رفت و آمد داشته باشد. بنابراین با توجه به آنچه که گفته شد چنانچه قصد سفر به بیش از یک کشور در محدوده شینگن را دارید حتما ازسفارت کشور مقصد اصلی که منظور همان کشوری است که بیشترین اقامت را در آنجا خواهید داشت مثل کشور هلند، درخواست ویزای شینگن مولتیپل دهید.

·         انواع ویزای کوتاه مدت هلند

افراد متقاضی ویزای کشور هلند در صورتی که با اهدافی نظیر گردشگری و توریستی، بیزینس و تبلیغات، بازدید از خانواده و دوستان، ترانزیت و برگشت،  قصدگرفتن اقامت این کشور را دارند باید برای ویزای کوتاه مدت اقدام نمایند. در ادامه انواع ویزای کوتاه مدت هلند شرح داده می شود.

·         ویزای شینگن هلند

ویزای شینگن هلند یکی از ویزاهای کوتاه مدت تایپ C است و به دارنده خود  این اجازه را می دهد که تا پایان اعتبار ویزا ، در یک دوره شش ماهه حداکثر ۹۰ روز  در کشورهای حوزه شینگن اقامت داشته باشد و بدون هیچ مشکلی به کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه شینگن سفر کند. بنابراین شما با دریافت این ویزا می توانید در مدت زمان اعتبار ویزای خود به کشور هلند ورود کنید و از آن جا به دیگر کشورهای ناحیه شینگن سفر نمایید.دقت داشته باشید همانطور که در مبحث انواع ویزاها بر اساس تعداد ورود و خروج نیز به آن اشاره شد در صورتی که ویزای شینگن شما از نوع سینگل باشد ، تنها یک بار می توانید به حوزه شنگن ورود داشته باشید و با خروج شما حتی اگر تعداد زیادی از 90 روز باقی مانده باشد باز هم  اعتبار ویزا باطل خواهد شد. همچنین ورود به حوزه شینگن در ابتدا باید از کشور صادرکننده ویزا مثل هلند باشد اما برای دفعات بعدی مشکلی برای ورود و خروج نخواهید داشت. ویزای شینگن هلند برای سفرهای توریستی کوتاه مدت به هلند و دیگر کشورهای عضو پیمان، صادر می شود. توجه داشته باشید افرادی که دارای ویزای شینگن هلند هستند تنها می توانند در یک بازه زمانی ۹۰ روزه در محدوده هلند و دیگر کشورهای حوزه شینگن حضور داشته باشند، پس اگر فردی به اقامتی بیشتر از ۹۰ روز نیاز داشته باشد، باید  مستقیما توسط سفارت هلند درخواست ویزای بلند مدت خود را به ثبت برساند

·         ویزای بازدید از خانواده و دوستان

افرادی که قصد بازدید از خانواده ، فرزندان درحال تحصیل و یا دوستان خود در هلند را دارند باید برای این نوع از ویزا درخواست کنند. به همراه داشتن اسناد مربوطه در وقت سفارت لازم خواهد بود. همچنین اگر از شخص معتبری در هلند دعوتنامه دریافت کرده اید می توانید از طریق آن برای اقامت هلند اقدام نمایید. در ادامه چگونگی اخذ ویزای هلند با استفاده از دعوتنامه را توضیح خواهیم داد.

ویزای هلند با  استفاده از دعوتنامه

همانطور که گفته شد این ویزا در واقع زیرمجموعه ای از ویزای بازدید از اعضای خانواده و دوستان با ملیت های اروپایی است. فرد متقاضی ویزا در صورتی که دارای فامیل و یا دوست نزدیک در کشور هلند باشد می تواند با دریافت دعوتنامه از طرف آنها برای ویزای کوتاه مدت هلند اقدام نماید. دعوتنامه به عنوان نوعی حمایت کننده مالی میزبان از مهمان محسوب می شود. به این ترتیب فرد دعوت کننده باید با ارائه کپی فیش حقوقی سه ماهه اخیرش توانایی مالی خود را برای پشتیبانی از متقاضی در مدت زمان اقامت کوتاهش به اثبات برساند و همچنین با اسکن از کارت اقامت خود، فرم دعوتنامه را تکمیل و بعد از تایید از طرف شهرداری هلند، آن را برای درخواست کننده ویزا ارسال نماید. از زمان تایید فرم دعوتنامه توسط شهرداری هلند این فرم به مدت ۳ ماه اعتبار خواهد داشت. البته اگر فرد متقاصی در VFS سفارت هلند؛ که بعدا به طور مفصل در مورد آن توضیح خواهیم داد، بتواند تمکن مالی خود را برای سفر به هلند به اثبات برساند، در آن صورت به تایید مدارک مالی دعوت کننده نیازی نخواهد بود. به عنوان مثال  فرد خواهان ویزا باید ثابت کند که توانایی پرداخت حداقل ۳۴ یورو در هر روز را خواهد داشت. در شرایطی خاص که میزبان هلندی شما در کشور ایران ساکن باشد نیازی به ارسال دعوتنامه به کشور هلند نیست، در عوض باید فرم دعوتنامه را دانلود کرده و بعد از تکمیل و امضای میزبان هلندی ، این امضا را از طریق سفارت هلند قانونی کرد. به خاطر داشته باشید برای قانونی‌ سازی امضای میزبان به وقت سفارت نیاز خواهید داشت.  

مدارک لازم برای دریافت ویزای هلند از طریق دعوتنامه

داشتن یک دعوت ‌نامه معتبر در پرونده درخواست ویزا، برای فرد متقاضی به عنوان یک امتیاز ویژه محسوب خواهد شد و در صورتی که دیگر مدارک نیز تکمیل و بدون نقص باشد می تواند در تصمیم‌گیری نهایی کنسولگری هلند برای صدور ویزا بسیار موثر باشد. دعوتنامه ‌ها می توانند انواع مختلفی داشته باشند برخی از پرکاربرد ترین آنها شامل دعوتنامه های کاری، بازدید از خانواده ، نمایشگاهی، تجاری و  تحصیلی می شود. فرد متقاضی دارای دعوتنامه، علاوه بر مدارکی که  در ادامه در بخش مدارک مورد نیاز ویزای هلند به اطلاع شما عزیزان خواهیم رساند باید مدارک زیر را نیز تهیه نماید.

1.       کپی دعوت‌نامه رسمی تایید شده

2.       بیان توضیحات شفاف و کامل در مورد هدف از سفر

3.       مشخص نمودن مدت زمان و محل دقیق اقامت

4.       ارائه اطلاعات کامل از فرد یا شرکت دعوت‌ کننده

5.       به همراه داشتن تاییدیه حساب بانکی

 

·         ویزای بیزینس هلند

اگر برای رونق کسب و کار و معرفی محصولات و خدمات خود به اروپایی ها، قصد برپایی جلسات، کنفرانس، دوره‌ های آموزشی، نمایشگاه‌ های تجاری و دیگر برنامه های مرتبط را در کشور هلند دارید می توانید با اثبات این اهداف برای ویزای هلند اقدام نمایید. توجه داشته باشید ویزای هلند برای اینگونه مقاصد بیزینسی تنها برای افرادی صادر خواهد شد که توسط هیچ یک از نهادها و سازمان ‌های هلندی بابت فعالیت که انجام داده اند مزدی دریافت نکنند. اما اگر قصد انجام کار ودریافت حقوق  و یا حتی سرمایه گذاری در این کشور را دارید می بایست  از طریق دیگری اقدام نمایید که در ادامه این مقاله خواهیم گفت

·         ویزای ترانزیت هلند

یکی دیگر از انواع ویزاهای کوتاه مدت هلند که دارندگان آن می توانند وارد فرودگاه هلند شده و بدون خروج از محدوده آن به سمت کشوری که مقصد اصلی آنهاست سفر کنند ویزای ترانزیت هلند یا همان ویزای شینگن نوع A یا ATVاست. این ویزا به شما اجازه خروج از فرودگاه هلند را نخواهد داد و فقط برای تعویض پرواز از آن استفاده می شود. دارا بودن هر کدام از شرایط زیر افراد را از به همراه داشتن ویزای ترانزیت هلند در فرودگاه این کشور معاف می سازد.

-         اگر از ویزا و یا مجوز اقامت یکی از کشورهای ناحیه شینگن و یا انجمن تجارت آزاد اروپا برخوردارید.

-         اگر دارای ویزای کانادا، ژاپن و یا آمریکا هستید.

-         به همراه داشتن مجوزی که تضمین کننده بازگشت نامحدود به کشورهای آندورا، سن مارینو، کانادا، ژاپن و آمریکا است.

-          اعضای خانواده‌ های دارای اقامت در کشورهای حوزه شینگن، EEA و یا سوئیس

-          به همراه داشتن پاسپورت دیپلماتیک و یا داشتن پاسپورت رسمی و یا خدماتی که فقط شامل تعدادی از کشورها می‌شود.

-          پرسنل هوایی در حال انجام وظیفه در فرودگاه و یا اعضای سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ICAO)

 

·         ویزای بازگشت هلند

در حقیقت ویزای بازگشت هلند برای افرادی مناسب است که در حال حاضر در هلند هستند و قصد خروج از این کشور را به طور موقت دارند اما به هر دلیلی مدرک ویزای خود را گم کرده اند و یا حتی اعتبار کارتشان در حال پایان است. این افراد به منظور برگشتن به هلند به ویزای بازگشت نیاز خواهند داشت. برای فراهم آوردن این امکان باید شواهد و مدارک لازم را به همراه مبلغ ۱۴۸ یورو برای دریافت این ویزا به سفارت پرداخت نمایند.

انواع دیگر ویزاهای هلند

·         ویزای ملی هلند

 ویزای ملی هلند یکی از انواع ویزاهای بلند مدت هلند محسوب می شود که مورد استفاده آن بیشتر برای امور تحصیلی و یا کاری است. با در دست داشتن این ویزا تنها می توانید در مدت زمان اعتبار در کشور هلند اقامت داشته باشید. لازم به ذکر است این ویزا به شما اجازه سفر به دیگر کشورهای حوزه شینگن را نخواهد داد.

·         ویزای سرمایه گذاری هلند

یکی از انواع دیگر ویزاهای بلند مدت هلند ویزای سرمایه گذاری و یا ثبت یک کسب و کار در کشور هلند است، خیلی از افراد در سراسر جهان، هلند را کشوری مناسب جهت سرمایه گذاری و اقامت طولانی مدت به همراه خانواده خود می دانند از این رو تمایل دارند سرمایه خود را وارد خاک این کشور کنند و از این طریق اقامت هلند را به دست آورند.در این حالت متقاضیان می توانند با مراجعه به سفارت هلند در کشور خود و ارائه مدارک مبنی بر این درخواست از سوی سفارت، ویزای سرمایه گذاری هلند را دریافت نمایند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص این نوع از ویزای هلند و یا هرکدام از ویزاها می توانید با کارشناسان متخصص ما در ارتباط باشید.

·         ویزای طولانی مدت هلند (MVV)

ویزای MVV یکی از انواع ویزاهای بلند مدت معروف در کشور هلند است و برای افرادی مناسب خواهد بود که قصد اقامت در هلند با مدت زمانی بیشتر از سه ماه را خواهند داشت. به همین منظور باید حداقل حدود دو ماه پیش از سفر به شرکت کارگزار  این کشور مراجعه کرده و درخواست خود را به ثبت برسانند. از طریق اخذ ویزای MVV می توانید برای مدت زمان مشخصی در کشور هلند اقامت داشته باشید. به طور مثال بیشتر دانشجویانی که با هدف تحصیل در کشور هلند خواهان اقامت این کشور هستند برای دریافت این ویزا اقدام می کنند. MVV هلند در واقع به ویزای شینگن شباهت هایی دارد البته با این تفاوت که شما با داشتن این ویزا دیگر به جای یک گردشگر خارجی می توانید به عنوان یک ساکن بالقوه وارد خاک این کشور شوید. با این توصیفات دریافت ویزای MVV نمی تواند به سادگی ویزای شینگن باشد بنابراین اخذ این ویزا علاوه بر مدارک لازم، نیازمند گرفتن نمره قبولی در مجموعه ای از امتحانات Basic Civic Integration Exam است که برای ارزیابی مهارت‌ های گفتگو، خواندن و آشنایی با جامعه هلند در نظر گرفته شده است.

·         ویزای اجازه کار هلند

هلند مقصد مورد توجه بسیاری از جویندگان کار در سراسر جهان است. یکی از ویزاهای مرتبط با اهداف کاری و تجارت ویزای اجازه کار هلند می باشد که اخذ این نوع ویزا مانند هر ویزای دیگری اصول و قواعد مشخص خود را دارد و شرایطی را فراهم می آورد تا متقاضیان بتوانند در این کشور اروپایی شغل مناسب خود را پیدا کرده و از این طریق مجوز اقامت دریافت نمایند. این افراد می توانند به عنوان یک کارگر ماهر (اسکیل ورکر) ،کارگر فصلی،کار آموز، کارمند و یا با استفاده از بلو کارت اتحادیه اروپا از کشور هلند اجازه اقامت دریافت نمایند. برای اخذ ویزای کاری هلند شما باید گذرنامه،کپی اعلام نیاز کارفرما، کپی قراردادکار و مجوز کاری TWVکه به درخواست کارفرما و به نام شما صادر شده است را همراه خود داشته باشید. گفتنی است شخص متقاضی ویزای کاری هلند باید از حمایت کننده یا همان اسپانسر به رسمیت شناخته شده و معتبری در کشور هلند برخوردار باشد. این اسپانسر ممکن است یک فرد حقیقی و یا کمپانی معتبر هلندی باشد. اسپانسرها به شما کمک می کنند تا به طور همزمان برای اخذ ویزای MVV و  همچنین ویزای کاری اقدام نمایید. لازم به ذکر است اجازه اقامت جهت اشتغال فصلی نیز  تنها برای یک دوره 24 هفته ای صادر می شود بنابراین با  استفاده از ویزای شینگن نیز می توان به این نوع هدف کاری نائل شد.

·         ویزای فرش نارنجی (OCVF) هلند

خدمات ویزای فرش نارنجی هلند درواقع مختص افرادی است که به طور پیوسته با دلایل کاری به کشور هلند سفر می کنند و یا شرکتی که کارکنان آن مدام به هلند در رفت و آمد هستند و برای هر بار اقامتشان نیازمند یک ویزای شینگن هلند کوتاه مدت می باشند.

·         ویزای تحصیلی هلند

دانشجویان برای تحصیل در کشور هلند از ویزاهای بلند مدت MVV یا VVR استفاده می کنند. تحصیل در این کشور در مقاطع  آموزش متوسطه یا فنی حرفه ای و دانشگاه صورت می گیرد. همچنین به منظور تحصیل در برخی از دوره های دانشگاه علوم کاربردی و یا دانشگاه های مطالعاتی، دارا بودن سطح خاصی از دانش لازم است. شما برای اخذ پذیرش در این کشور در مقطع لیسانس نیاز به داشتن مدرک زبان انگلیسی سطح آیلتس 6 ، در مقطع کارشناسی ارشد آیلتس 5/6 و در مقطع دکتری آیلتس 7 هستید.

·         ویزای کارائیب      

هلند شامل بخش های مختلف در منطقه دریای کارائیب است که افرادی که قصد ورود به این مناطق را دارند باید برای دریافت ویزای خاصی به نام ویزای منطقه کارائیب اقدام نمایند این ویزا به دو نوع کوتاه مدت ۹۰ روزه و طولانی مدت تقسیم بندی شده است و درصورتی که خواهان اقامت بیشتر از۹۰ روز در این منطقه هستید، باید برای (residence permit) در قالب ویزای طولانی مدت اقدام نمایید. این مجوز از طریق سفارت کشور مورد نظر صادر خواهد شد.

*** سفارت ***

·         طریقه گرفتن وقت سفارت هلند

اصولا اقدام جهت تعیین وقت سفارت برای اخذ انواع ویزاها، کاری الزامی خواهد بود و حتی به عنوان یکی از ضروری ترین مراحل دریافت ویزا شناخته می شود. سفارت هلند ایران در جهت تسهیل و تسریع خدمات کنسولی خود پذیرش پرونده های متقاضیان اخذ ویزا را به یک شرکت خصوصی به نام وی اف اس گلوبال (VFS)  مخفف Visa Application Center واگذار نموده است. این شرکت خدماتی نظیر بررسی و جمع آوری مدارک و همچنین خدمات مربوط به بیومتریک (ثبت اثر انگشت و تصویر چهره) را برای متقاضیان ویزای هلند انجام خواهد داد. برای گرفتن وقت سفارت هلند در ابتدا لازم است وارد صفحه اصلی وب‌ سایت VFS global هلند شوید و از طریق منوی APPOINTMENT AN SCHEDULE و همچنین ارسال ایمیلی با مشخصات تعیین شده و به زبان انگلیسی به آدرس appt.netherlands@vfshelpline.com جهت تعیین وقت سفارت اقدام نمایید. به یاد داشته باشید باید ۳ ماه قبل از زمان پرواز، وقت سفارت خود را رزرو کنید و تمامی اسناد و مدارک مورد نیاز را نیز ۲۰ روز پیش از وقت مصاحبه به سفارت ارسال نمایید. به این ترتیب پس از ارسال ایمیل در سایت VFS، درصورتی که مشخصات ارائه شده شما با استانداردهای سفارت هلند مطابقت داشته باشد، نامه تاییدیه‌ای از طرف vfs global تحت عنوان appointment confirmation به آدرس ایمیلتان ارسال می شود. اما در صورت وجود هرگونه نقصی در اطلاعات ارسالی، تقاضا بدون بررسی رد خواهد شد.

در برخی از موارد طی کردن تمامی مراحل دریافت ویزا و همچنین تعیین وقت سفارت هلند برای بسیاری امری زمان بر و شاید سخت محسوب می شود که در این صورت می توانند از طریق خدمات شرکت های معتبر اخذ ویزا موفق به دریافت آسان تر ویزای خود شوند.

·         برخی شرایط و هزینه های صدور ویزای کشور هلند

هزینه صدور ویزای شینگن هلند برای کودکان ۶ تا ۱۱ سال ، ۳۵ یورو و برای افراد بالای 12 سال و افراد بالغ 60 یورو می باشد. این مبلغ باید به صورت نقد و به یورو پرداخت شود. البته پرداخت معادل آن با پول های رایج کشورهای دیگر شینگن نیز امکان پذیر است. اما مطابق با قوانین مهاجرتی این کشور برخی از افراد به طور کلی از پرداخت هزینه ویزا معاف شده اند که در این بخش به آنها اشاره خواهیم کرد:

-         کودکان زیر ۶ سال  و یا شهروندان آذربایجان و ارمنستان با سن ۱۲ سال

-         اشخاصی که قصد استخدام در سازمان‌های بین‌المللی کشور هلند را دارند.

-         افراد دیپلمات و همچنین دارندگان پاسپورت های خدماتی

-         همسر و یا فرزندان و بستگان درجه‌یک زیر ۲۱ سال شهروندان کشور هلند.

-         محققان ، دانش آموزان و دانشجویانی که به هدف سفرهای تحقیقاتی و علمی به کشور هلند سفر می‌کنند .

-         افراد زیر ۲۵ سال که به عنوان نماینده سازمان‌ های غیرانتفاعی قصد شرکت در همایش‌های تحصیلی ، علمی ، ورزشی  و فرهنگی را دارند.

اما علاوه بر هزینه های مذکور، می بایست بابت خدمات ارائه شده توسط شرکت وی اف اس هلند برای متقاضیان ویزای توریستی نیز ، مبلغ ۲۸ یورو به این شرکت پرداخت شود. هزینه ویزای هلند باید به صورت نقدی به شرکت VFS پرداخت شود و پس از پرداخت هزینه های مربوطه و انگشت نگاری، درحدود ۱۵ تا ۲۰ روز بعد با مراجعه به این شرکت می توانید از نتیجه ویزای خود با خبر گردید. همانطور که گفته شد برای درخواست ویزا در ابتدا باید توسط شرکت VFSهلند درخواست خود را مطرح نمایید. بعد از آن شما باید مدارک لازم جهت اخذ ویزای هلند را تهیه و تکمیل نمایید که در بخش های بعدی به آن پرداخته شده است.

توجه نمایید تمامی افراد متقاضی ویزای ترانزیت هلند و همچنین ویزاهای کوتاه مدت شینگن( تجاری، توریستی، وقایع ورزشی یا فرهنگی، بازدید از خانواده و دوستان) و یا متقاضیان ویزای دریایی باید از طریق شرکت VFS هلند اقدام نمایند.

·         طریقه پر کردن فرم شینگن هلند

پس از مرحله تعیین وقت سفارت، متقاضی باید با توجه به نوع سفر مورد نظر خود، فرم ویزای مربوطه را که به سه دسته شینگن،کارائیب و MVV تقسیم بندی شده است از وب سایت vfsglobal دانلود نموده و بعد از تکمیل دقیق، آن را ارسال نماید. توجه کنید که فرم شنگن نسخه های گوناگونی در طول زمان پیدا کرده است و همچنین ممکن است برای هر کشور اروپایی عضو پیمان نیز به مقدار کم یا زیاد متفاوت باشد بنابراین در دانلود فرم صحیح، معتبر و به روز شده شینگن هلند دقت کنید. همچنین توصیه می شود این فرم را در کامپیوتر به صورت تایپ شده پرکرده و آن را پرینت بگیرید.

·         مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای هلند

برای تعیین وقت سفارت کشور هلند باید به فکر تکمیل مدارک مورد نیاز خود باشید تا در زمان مشخص شده تمامی آن ها را به صورت کامل به کنسولگری و سفارت خانه این کشور ارائه دهید. ناقص بودن هریک از این مدارک ممکن است منجر به ریجکت شدن درخواست شما گردد. این مدارک عبارتند از:

-         فرم درخواست ویزا

-         ارائه ترجمه مدارک هویتی

-          سه قطع عکس رنگی که زمینه آن سفید است

-          فرم درخواست ویزای شینگن هلند، همانطور که گفته شد فرم را باید به صورت تایپ شده تکمیل کرده و در نهایت نسخه چاپی آن را تهیه نمایید.

-          به همراه داشتن گذرنامه با حداقل مدت زمان ۶ ماه اعتبار

-          ارائه مدارک رزرو هتل و کپی بلیط رفت و برگشت به این کشور

-          مشخصات کامل متقاضی همانند وضعیت تاهل، شناسنامه فرزندان و....

-          گواهی تمکن مالی به انگلیسی

-         گواهی اشتغال به کار و یا اشتغال به تحصیل و  ارائه جواز کسب درصورت داشتن کار آزاد

-          کارت کمک هزینه های اجتماعی. (ارائه این مدرک در صورت وجود داشتن ضروری است)

-           بیمه مسافرتی  با حداقل اعتبار۳۰۰۰۰ دلار

-         ارائه دعوتنامه در صورت موجود بودن و مشخص نمودن محل اقامت متقاضی دریافت ویزای شینگن هلند در این کشور

-          بیان شفاف از برنامه های سفر برای مدت زمان اقامت و توان اثبات برگشت به کشور مبدا پس از پایان مهلت ویزا

-         اجازه نامه کتبی از والدین و یا قیم (اگر کودکی که به سن قانونی نرسیده قصد سفر به همراه دیگران به هلند را دارد باید این مدرک را تهیه نماید)

-         ارائه ترجمه گردش حساب سه ماه آخر حساب بانکی

-         نبودن در لیست افراد ریجکتی ویزای شینگن

·         آدرس سفارت و شرکت کارگزار کشور هلند

آدرس سفارت هلند: تهران، فرمانیه، خیابان دیباجی شمالی، خیابان ارغوان غربی، پلاک ۶۰

نلفن: ۲۳۶۶۰۰۰۰ (021)    فکس: ۲۳۶۶۰۱۹۰

ساعات کاری سفارت هلند: خدمات مربوط به ویزا و اجازه اقامت در سفارت هلند در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت7:30 تا ۱۶ و پنجشنبه ها از ساعت7:30 تا13:30 به متقاضیان گرامی ارائه می شود، همچنین پاسخ به درخواست‌های تلفنی نیز ۲۴ ساعت شبانه‌روز در ۷ روز هفته می باشد.

شرکت کارگزار سفارت هلند ( VFS هلند)

آدرس شرکت VFS هلند: تهران، خیابان پاسداران. گلستان ۵، خیابان موسوی، میدان هروی، مرکز خرید هروی، طبقه ۴

متقاضیان گرامی می توانند جهت ارائه مدارک خود به این شرکت همه روزه به جز روزهای جمعه ، شنبه و دیگر تعطیلات رسمی سفارت هلند، از ساعت 8 تا ۱۵ اقدام نمایند. جهت دریافت پاسپورت نیز می توانید از یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت 15 تا 17 به VFS مراجعه نمایید. پشتیبانی تلفنی شرکت VFS هلند نیز از 8 تا 17 می باشد.

·         نکاتی در خصوص روز رفتن یه سفارت هلند

 

·         دقت داشته باشید به هیچ عنوان امکان کنسل کردن وقت مصاحبه و یا برنامه ریزی مجدد برای آن را نخواهید داشت و باید در زمان مقرر شده حتما در سفارت حضور داشته باشید.

·         یکی از موارد مهم در روز مصاحبه، قانون مند بودن فرد متقاضی است.

·         در وقت حضورتان برای مصاحبه در سفارت،  به همراه داشتن پرینت نامه تاییدیه وقت سفارت برای اجازه ورود به این مکان ضروری است. همچنین به همراه داشتن مدارکی همچون گذرنامه، اصل رسید وجه واریزی و کارت شناسایی نیز لازم خواهد بود.

·         در روز مصاحبه همه حواستان را جمع کنید تا به خوبی به سوالات افسر مربوطه پاسخ دهید تا بتوانید نظر وی را با پاسخ های معقول خود جلب نمایید. این کار صدور ویزای شما را سریع تر خواهد کرد.

·         داشتن مدارک کامل و واقعی شانس دریافت ویزا را بیشتر خواهد کرد همچنین شما باید بتوانید برگشت خود به ایران را از طریق نشان دادن مدارک مورد نیاز به اثبات برسانید.

 

 

 

  • ۹۸/۰۴/۲۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی